عضو شورای برنامه ریزی درسی رشته الکترو تکنیک وزات آموزش و پرورش : نظام شایستگی محور تألیف کتب جدید رشته های فنی

بیرجند(پانا) - مؤلف و عضو شورای برنامه ریزی درسی رشته الکترو تکنیک وزات آموزش و پرورش گفت: کتب جدید رشته های فنی و حرفه ای بر اساس نظام جدید شایستگی تألیف شده است.

کد مطلب: ۸۸۶۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
عضو شورای برنامه ریزی درسی رشته الکترو تکنیک وزات آموزش و پرورش : نظام شایستگی محور تألیف کتب جدید رشته های فنی

علیرضا حجر گشت مولف و عضو مشاوره برنامه ریزی رشته الکتروتکنیک در گفتگو با خبرنگار پانا در بیرجند گفت: یکی از مشکلات کتب در دیدگاه قدیم تئوری محور بودن آن بود. در این دیدگاه مهارت محوری نقش چندانی ایفا نمی کرد و هنر جو پس از اتمام دوره تحصیل از دانش کافی برخوردار بود اما مهارت لازم برای کاربردی کردن دانش کسب شده را نداشت.

او با بیان این که در دیدگاه جدید این نقیصه برطرف شده است، افزود: در دیدگاه جدید علم و مهارت توأمان آموزش داده می شود و هنر جو در کنار فرا گیری تئوری علوم، در کارگاه مطالب اکتسابی را برای کسب مهارت به صورت عملی تمرین می کند.

حجر گشت ادامه داد: در نظام شایستگی هنر جو بر اساس یافته های مهارتی و عملی سنجش می شود.

عضو شورای برنامه ریزی الکترو تکنیک وزات آموزش و پرورش ،با اشاره به وجود 5 پودمان در کتب جدید التألیف گفت: برای اعتبار سنجی مطالب کتب جدید التألیف با استان ها مشورت گرفته شده و نظریات صاحب نظران و اندیشمندان در هر 5 پودمان کتب به کار گرفته شده است.

او بر استفاده از ظرفیت ها و منابع موجود تأکید کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی استانی است که از منابع و ظرفیت های موجود بیشترین استفاده را کرده است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش از دایر شدن رشته جدید مکاترونیک در هنرستان های 5 استان قم، تهران،اصفهان،مرکزی و خراسان رضوی خبر داد و افزود: این رشته با ترکیبی از سه رشته الکترونیک، مکانیک و رایانه است که جایگاه خوبی را در بین رشته ها و مشاغل کسب می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار