رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

سازمان دانش آموزی، تشکلی است که می تواند امید و نشاط را به نوجوانان و جوانان ترزیق کند

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، عدم شور و نشاط در بین قشر نوجوان و جوان را یکی از دغدغه های جامعه و خانواده ها دانست و گفت: سازمان دانش آموزی در راستای تربیت اجتماعی، با اجرای برنامه های متنوع، می تواند شادی را به نسل جوان و آینده کشور ترزیق کند.

کد مطلب: ۸۸۶۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی، تشکلی است که می تواند امید و نشاط را به نوجوانان و جوانان ترزیق کند

اسحاق اکبری، در جلسه همکاری های سازمان دانش آموزی استان سمنان با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در زمینه آموزش مهارت‌های اجتماعی و انجام فعالیت‌های مربوط به پیشگیری از آسیب های اجتماعی، فراهم کردن زمینه مشارکت فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و نیز بروز توانمند‌ی‌های آنان را از جمله اهداف تشکلات پیشتازان برشمرد و تأکید کرد: آموزش مهارت‌های اجتماعی و تشکیلاتی در سه قالب دانش، مهارت و معرفت در مدارس، راه‌کارهای اصلی دست‌یابی به این مهم و ایجاد زمینه‌های نشاط و امید در دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه تشکیلات دانش آموزی فرصت و مسیری برای تربیت و رشد اجتماعی دانش آموزان برای حضور فعال و اثربخش در فعالیت های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اگر مشارکت دانش آموزان توسط مربیان و مدرسان سازمان دانش آموزی در مدارس برنامه ریزی شود، مشارکت اجتماعی آنها در جامعه نیز تقویت می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان تاکید کرد: در شرایط امروز که نابسامانی های اجتماعی، دامنگیر جوانان شده است، باید در قالب فعالیت های اجتماعی و در کنار آموزش های رسمی، دانش آموزان را آموزش دهیم تا آسیب های اجتماعی در جامعه کنترل و پیشگیری شود.

اکبری تصریح کرد: اگر تربیت اجتماعی دانش آموزان در دوره ابتدایی نهادینه شود، این هویت طلبی در دوره متوسطه به شکوفایی می رسد و تمرین این مهارت ها منجر به توسعه کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: شادی و نشاط در مدارس از طریق ساختار تشکیلاتی سازمان دانش آموزی محقق خواهد شد و مبنای اصلی و اساسی این تشکل، تربیت دینی، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان می باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در سازمان دانش آموزی، فرزندان ما آموزش های نظم و کار گروهی را فرا گرفته و همین آموزش هاست که در آینده باعث بهبود وضعیت زندگی آنان شده و در واقع روش های خوب زندگی کردن در آینده را یاد می گیرند.

اکبری بیان کرد: حوزه آسیب های اجتماعی بسیار گسترده است و مسئله ای آن را تهدید می کند که مهمترین مورد آن، هویت افراد است و دانش آموزان با حضور در تشکل‌ها به تقویت هویت خود پرداخته و به دنبال آن مسئولیت پذیری افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: دانش آموز پیشتاز عضو سازمان، علاوه بر اینکه تلاش می‌کند از آسیب های اجتماعی در امان باشد، باید دوست و همکلاسی خود را از این تهدیدها دور نگه دارد؛ بنابراین به کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه دانش آموزی کمک می کند.

پیشتازان استان سمنان، "افسران امید و نشاط" مدارس می‌شوند‌

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز با اشاره به اهمیت توجه به نشاط‌آفرینی در مدارس این استان و با هدف کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی، گفت: پیشتازان و فرزانگان استان سمنان افسران امید و نشاط مدارس می‌شوند.

امیر بینایی‌ با اشاره به اینکه دانش آموزان باید به‌عنوان سفیران امید و نشاط در مدارس نقش‌آفرینی کنند، تصریح کرد: این مهم یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس است.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح رفتارهای اجتماعی در جامعه بیان کرد: امروز ما به‌شدت در حوزه رفتارهای اجتماعی دچار مشکل هستیم و باید کاهش آسیب‌های اجتماعی را از اصلاح رفتار در این حوزه آغاز کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به اینکه باید نهضت اصلاح رفتار در جامعه به وجود بیاید تأکید کرد: مدارس بهترین بستر برای اصلاح رفتار اجتماعی است و امروز توسعه کشور و جامعه تنها با اصلاح رفتار ممکن است.

بینایی، مدیریت آسیب ها و معضلات اجتماعی را از دغدغه های مهم و اساسی کشور به ویژه رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: به همین منظور در تلاش هستیم تا با ابزارها و راهکارهای مختلف، موضوع مدیریت آسیب ها را در استان پیگیری کنیم.

وی با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی دانش آموزان در سطح جامعه به‌منظور تربیت اجتماعی صحیح آنان تأکید کرد: در این راستا شورای اداری دانش‌آموزی استان سمنان به‌زودی تشکیل می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به اینکه این شورای اداری با نقش‌آفرینی 100 درصدی دانش آموزان استان سمنان برگزار خواهد شد، بیان کرد: در این طرح، دانش آموزان استان سمنان اداره این استان را به مدت یک روز کاری بر عهده خواهند داشت.

بینایی در پایان تصریح کرد: دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان آماده همکاری همه جانبه با سازمان دانش آموزی استان سمنان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار