به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب؛

بیش از 1000 برنامه در سطح مدارس استان، اجرا خواهد شد

سمنان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از برپایی بیش از 1000 برنامه در سطح مدارس استان، تا پایان امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۶۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 1000 برنامه در سطح مدارس استان، اجرا خواهد شد

قاسم شریفی، صبح امروز در جلسه کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان استان سمنان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و همچنین تبیین دقیق و موثر دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سالگی آن، برنامه های متعددی در حوزه آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مصوبات کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در سمنان، افزود: با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با اهداف انقلاب، کرسی های آزاد اندیشی با موضوع شناخت سبک زندگی امام و دستاوردهای انقلاب، حجاب و عفاف، منشور حقوق شهروندی و امر به معروف و نهی از منکر و سواد رسانه ای، در استان برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بیان داشت: کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان، 9 نشست تخصصی استانی و 44 کارگروه شهرستانی با بیش از 159 مصوبه را برای بزرگداشت 40 سالگی انقلاب در استان سمنان به تصویب رسانده است.

شریفی خاطرنشان کرد: اعزام کاروان راهیان نور، مسابقات انقلاب پژوهی ویژه دانش آموزان با محوریت سرود و نمایش، برگزاری گردهمایی هشت هزار نفری حافظان قرآن ویژه دانش آموزان ابتدایی، مسابقات نقاشی همگانی و اجرای سرودهای بومی و محلی از جمله برنامه های تدوین و اجرا شده در حال اجراست.

۴ هزار دانش‌آموز سمنانی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، از اعزام بیش از ۴ هزار دانش‌آموز این استان به همراه والدین آنان در قالب 40 کاروان دانش‌آموزان و فرهنگیان استان سمنان به کربلای ایران، تا پایان امسال خبر داد.

شریفی با اشاره به اینکه امسال دانش‌آموزان استان سمنان می‌توانند با والدین همجنس خود به اردوهای راهیان نور اعزام شوند، افزود: بر این اساس برنامه‌ریزی شده است تا 4 هزار دانش‌آموز استان سمنان در قالب این 40 کاروان به اردوهای راهیان نور و مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به میزان اعزام دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان به اردوهای راهیان نور تأکید کرد: تاکنون 2 هزار و 193 فرهنگی و دانش‌آموز استان سمنان به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند که والدین متقاضی دانش‌آموزان عازم به این اردو ها نیز توانستند از این فرصت استفاده کرده و راهی کربلای ایران شوند.

شریفی با بیان اینکه ویژه برنامه چله انقلاب، یکی دیگر از کارویژه‌های آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت چهل سالگی انقلاب بوده است، گفت: این برنامه از اسفند سال گذشته آغاز شده و هر 40 روز یک بار یکی از شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان سمنان و مجری برنامه چله انقلاب هستند.

مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در امور استان‌ها با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به فعالیت‌های کیفی و اقناعی در مدارس استان سمنان به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهارداشت: باید فعالیت‌ها و مسابقات و جشنواره‌های آموزش و پرورش با رویکرد 40 سالگی انقلاب اسلامی انجام شود و در این راستا جشنواره‌های سرود و هنرهای نمایشی آموزش و پرورش استان سمنان قرار است به صورت متمرکز و با موضوع 40 سالگی انقلاب اسلامی تا پایان امسال برگزار شود.

شریفی، به تاثیر مطلوب برنامه های ویژه دانش آموزان و فرهنگیان با محوریت نشاط و شادابی تاکید کرد و افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال کاروان انقلاب با عنوان «جُنگ شادی» ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری تبلیغات اسلامی در استان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار