کمتر از 5 درصد خودروهای آذربایجان غربی در معاینه فنی رد شدند

ارومیه(پانا)- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: بیش از 27 هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین در 9 ماهه امسال مورد معاینه فنی قرار گرفته که از این میزان کمتر از پنج درصد رد شده است.

کد مطلب: ۸۸۶۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کمتر از 5 درصد خودروهای آذربایجان غربی در معاینه فنی رد شدند

ارسلان شکری روز دوشنبه افزود: امسال نزدیک به 27 هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس به مراکز معاینه فنی و مکانیزه آذربایجان غربی مراجعه کرده و یکهزار و 305 دستگاه از معاینه فنی رد شده است.


وی اظهار داشت: همچنین امسال یکهزار و 730 دستگاه انواع وسیله سنگین و نیمه سنگین بعد از اصلاح نقص، شرایط قبولی را کسب کرده است.


وی با بیان اینکه انواع کامیون، کشنده و بارگیر به ترتیب جزو بیشترین وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان بود، اضافه کرد: امسال یکهزار و 838 دستگاه اتوبوس و 2 هزار و 554 دستگاه مینی بوس به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرد.


وی افزود: معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در اتوبوس ها و مینی بوس ها اهمیت ویژه ای برخوردار است و با امنیت و آسایش مسافران و حفظ جان آنها ارتباط مستقیم دارد.


شکری با تاکید بر اهمیت انجام تست های فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گفت: عملکرد نامناسب سیستم ترمز، دودزا بودن وسیله نقلیه و آج لاستیک ها بیشترین دلایل ردی های ناوگان در مراکز معاینه فنی به شمار می رود.


وی با اشاره به بررسی وضعیت خودروها از تمام ابعاد فنی در این مراکز بیان کرد: انواع تست شامل آزمایش موتور، آلایندگی، سیستم ترمز، فرسودگی، تست ظاهری بدنه، نور چراغ ها و لاستیک ها، لقی فرمان، جلوبندی و کنترل شیشه ها از جمله این اقدامات نظارتی است که در حین بازدید از وسایط نقلیه مورد بازرسی و کنترل قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار