گردهمایی مدیران مدارس ناحیه یک ری با موضوع برنامه ویژه مدرسه

شهرری(پانا)- با حضور معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، گردهمایی مدیران مدارس متوسطه اول ناحیه یک ری برگزارشد.

کد مطلب: ۸۸۵۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی مدیران مدارس ناحیه یک ری با موضوع برنامه ویژه مدرسه

سنجری معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در این جلسه با تاکید بر توانمندی‌ها و صلاحیت مدیران در راستای اجرای طرح مدرسه ویژه گفت: این طرح در راستای رویکرد مدرسه محوری و سند برنامه درس ملی است که بر اساس ظرفیت‌های مدرسه و دانش‌آموزان به اجرا درمی‌آید.

او ادامه داد: براساس این طرح معلم و مدیریت مدرسه، 2 ساعت از برنامه درسی رسمی آموزش و پرورش را حذف می‌کنند و با رعایت چارچوب‌های مشخص، موضوعات و محتوای مورد نیاز را تهیه و جایگزین برنامه متمرکز سابق می‌نمایند.

سنجری تصریح کرد: مدارس و معلمان می‌توانند بخشی از محتوای کتاب‌های درسی را حذف و به‌جای موضوعات و محتوای آموزشی که به تشخیص مدرسه و معلم اولویت بیشتری را داراست، در دستور کار فرآیند یاددهی - یادگیری کلاس قرار دهند.

در این گردهمایی شجاعی معاون پژوهش اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری نیز با اشاره به اهمیت این طرح گفت: از مزایای این طرح اینست که مهارت آموزش و گسترش یادگیری‌های بچه‌ها در مهارت‌های زندگی قدرت تنفس بیشتری به دست می‌آورد.

شجاعی ادامه داد: 2 ساعت در هفته به‌صورت آماده در اختیار مدرسه و معلم قرار می‌گیرد که با برنامه ریزی و اولویت بندی به موضوعاتی غیر از مباحث درسی کتاب اختصاص خواهدگرفت.

در ادامه برنامه مدیران مدارس نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را ارائه داده و به گفتگو و هم اندیشی در این رابطه پرداختند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار