فرماندار شهرری:

جامعه ای که روحیه پژوهش و پژوهشگری نداشته باشد رو به افول است

شهرری(پانا)- به مناسبت هفته پژوهش همایش بزرگداشت روز پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر شهرری در کانون فرهنگی سمیه منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۹۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
جامعه ای که روحیه پژوهش و پژوهشگری نداشته باشد رو به افول است

در این همایش که با حضور عظیم محبی دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ، حسین سنجری معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران،بهروز نصیری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری، فرماندار و جمعی از مسئولان ری در کانون فرهنگی سمیه شهرری برگزار شد، از پژوهشگران برتر منطقه تجلیل به عمل آمد.

بهروز نصیری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در سخنانی گفت:پژوهش و تحقیق عامل مهمی در تولید و توسعه دانش می باشد و در یادگیری انسان ها موثر است،موضوع پژوهش بین دانش آموزان به عنوان اقشاری که در پی کسب علم هستند نه تنها دارای اهمیت ویژه ای است بلکه ضرورت آن کاملا احساس می شود، از این رو باید حس علاقمندی و انجام پژوهش را در بین دانش آموزان تقویت کرد و فرهنگ پژوهش را در بین آنها نهادینه کرد.

وی با اشاره به این که امروزه اغلب تحقیقات دانش آموزی به صورت اینترنتی است، ادامه داد: جهت افزایش کیفیت تحقیق ها و پژوهش های دانش آموزی بهتر است مربیان با اتخاذ تدابیر لازم، موضوع تحقیق و پژوهش علمی و درست را در بین دانش آموزان نهادینه و آن را به فرهنگ تبدیل کنند.

در ادامه هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری نیز با بیان اینکه پژوهش راه ورود به توسعه و رفاه اجتماعی را هموار می کند، اظهار داشت: جامعه ای که روحیه پژوهش و پژوهشگری نداشته باشد رو به افول است.
وی گفت: امروزه کشورهایی که مسیر توسعه و صنعت را طی کرده اند پژوهش را به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار خود قرار داده اند، اما متاسفانه امروزه نظام آموزشی و دانشگاه ها، پژوهش محور نیستند و زمانی که دانشجویان فارغ التحصیل می شوند برای جامعه کاربردی ندارند.
فرماندار ویژه شهرستان ری اظهار داشت:متاسفانه سرانه مطالعه در کشور نسبت کشورهای دیگر اندک است و همه با ورود به فضای مجازی خود را از مطالعه بی نیاز می دانند که باید در این مورد بررسی بیشتری انجام شود.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار