روزانه 12هزار مسافر در آذربایجان غربی جابجا می شوند

ارومیه(پانا)-رییس اداره حمل و نقل مسافری در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: ناوگان اتوبوسرانی بین شهری این استان به طور متوسط روزانه 12هزار مسافر را در مسیرهای درون و برون شهری جابجا می کند.

کد مطلب: ۸۸۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
روزانه 12هزار مسافر در آذربایجان غربی جابجا می شوند

امیر خیراندیش با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی بین شهری استان یکی از امن ترین ناوگان های اتوبوسرانی بین شهری در کشور است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون خوشبختانه هیچ فوتی بابت سوانح رانندگی در این ناوگان گزارش نشده است که همین امر در افزایش اعتماد عمومی به خدمات ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر تاثیر بسزایی داشته است.


وی اضافه کرد: در جهت توسعه و تکمیل ناوگان مسافربری بین شهری از آغاز سال جاری تا کنون 25 دستگاه اتوبوس بین شهری به ناوگان اتوبوسرانی بین شهری در استان اضافه شده است .


خیراندیش افزود: هم اکنون 670 دستگاه اتوبوس بین شهری در آذربایجان غربی فعالیت می کند که بیشترین تعداد آن با بیش از 210 دستگاه در شهرستان ارومیه است.


وی گفت: با توجه به نیاز مردم و عرضه و تقاضا، نسبت به تکمیل و صدور مجوز فعالیت برای ناوگان جدید اقدام می شود که این مجوز بنا به تشخیص انجمن صنفی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شرکت های حمل و نقل مسافر صادر می گردد اما برای فعالیت خارج از استان به غیر از تبریز، به مجوز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیازی نیست.


وی اضافه کرد: اقدام های قابل توجهی برای فراهم ساختن جاده هایی ایمن و امن برای سفر و مسافرت در محورهای مواصلاتی استان در طول سال انجام می شود که تعداد زیاد سفر و حوادث بسیار کم در ناوگان عمومی موید بهبود وضعیت جاده ای استان است.


وی افزود: رعایت کامل مقررات ایمنی توسط رانندگان وسایل نقلیه نیز می تواند مکملی بر این اقدامات بوده و سفرهای امن و آرام را موجب شود.


خیراندیش نظارت مدیران فنی بر روند ایمنی و تجهیزات ایمنی ناوگان و نظارت کارشناسان اداره کل بر عملکرد این مدیران فنی، برگزاری دوره های آموزشی و تعامل و همکاری مناسب بین اداره کل و پلیس راه را بخشی از عوامل موثر در ارتقای سفرهای جاده ای با ناوگان حمل و نقل عمومی دانست.​

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار