کارگاه آموزشی برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور کارشناسان قرآن آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان کردستان کارگاه آموزشی روند برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان برگزار شد .

کد مطلب: ۸۸۵۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان  در کردستان برگزار شد

با حضور رییس و کارشناسان اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش کردستان، کارشناسان قرآن ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان، کارگاه آموزشی تبیین و تشریح روند برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن، نماز و عترت ویژه فرهنگیان و دانش آموزان در سال تحصیلی جاری برگزار شد .

در این کارگاه آموزشی یکروزه که دراردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد نعمت الله مرادی رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان به آسیب شناسی نحوه برگزاری این مسابقات در دوره های گذشته پرداخت و در ادامه نحوه برگزاری مرحله استانی مسابقات در سال تحصیلی 98-97 را تشرح کرد .

وی با بیان اینکه این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشوری و در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان برگزار می شود گفت : مرحله آموزشگاهی مسابقات از 24 آذر ماه 97 همزمان با هفته قرآن آغاز شد، مرحله شهرستانی مسابقات بهمن ماه و مرحله استانی آن نیز نیمه دوم اسفند ماه 97 برگزار می شود .

مرادی هم چنین به رشته های برگزاری مسابقات دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت : مسابقات در سه بخش قرآن، عترت و نماز در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، اذان، احکام، صحیفه سجادیه، انشای نماز و مداحی برگزار می شود .

وی در ادامه گفت : در بخش فرهنگیان نیز مسابقات در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ 10 جزء قرآن، نهج البلاغه و روش تدریس احکام برگزار می شود و امسال رشته حفظ کل به مسابقات فرهنگیان اضافه شده است .

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از میزان مشارکت دانش آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز در سال تحصیلی گذشته نیز ارائه کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 102 هزار نفر از دانش آموزان استان در چهار مرحله مسابقات شرکت کردند و 96 نفر از دانش آموزان نیز موفق شدند به مرحله کشوری مسابقات راه یابند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار