مدیر آموزش و پرورش پیربکران:دانش آموزان را خوب بشناسید و امور را به آنان واگذار کنید

پیربکران، اصفهان (پانا) - دومین جلسه از دوره ضمن خدمت مربیان پیشتازسازمان دانش آموزی منطقه پیربکران در پژوهشسرای دانش آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش پیربکران:دانش آموزان را خوب بشناسید و امور را به آنان واگذار کنید

در دوره ضمن خدمت مربیان سازمان دانش آموزی رئیس اداره در آغاز جلسه اذعان داشت: تشکل های دانش آموزی متعدد و با اهداف مختلف در آموزش و پرورش وجود دارد. یکی از تشکل ها سازمان دانش آموزی است که بر اساس همکاری، تعامل و همفکری در حال انجام فعالیت است. دومین تشکل که از بزرگترین تشکل ها است بسیج دانش آموزی است که با ماموریت ها و فعالیت های مختلف انجام وظیفه می کند. تشکل کانون های هلال احمر که در حال حاضر در 15 مدرسه ما وجود دارد، تشکل دیگر است. سازمان هلال احمر افراد را جهت امداد و کمک رسانی توانمند می کند چرا که آیندگان جامعه دانش آموزان امروزی هستند. این طرح، طرح خیلی مفیدی است چون امروز اگر اتفاقی برای شهروندی بیفتد اول خودمان سر در گم می شویم در حالیکه آرامش و حفظ خونسردی از ارکان امداد رسانی است.

وی افزود: خود مربی باید این باور را داشته باشد که می تواند توانمندی را به دانش آموزان انتقال دهد. ما در کنار هم جمع شدیم که اول خودمان آموزش ببینیم و بعد گروه های خود را در مدارس آموزش دهیم. ما باید به بچه ها کارگروهی، همکاری و تعامل را آموزش دهیم. حتی آموزش ما باید در راستای توانمندسازی برای فعالیت های خارج از مدرسه باشد.

رئیس اداره در ادامه گفت: از نظر اقتصادی تشکلی که می تواند از نظر اقتصادی فعالیت داشته باشد سازمان دانش آموزی است. با فعالیت دانش آموزان در بوفه مدارس می توان کار مشارکتی و درآمدزایی را به دانش آموزان یاد داد.

در پایان رئیس اداره پیشنهاد داد دانش آموزان را خوب بشناسید و امور را به آنان واگذار کنید حتی اگر به شکست دانش آموز منجر شود. سعی کنید انواع مهارت ها را به دانش آموزان یاد دهید.

جلسه با صحبت های محمدیان فر از مربیان سازمان دانش آموزی درباره هویت در سازمان دانش آموزی و آموزش عملی اطفا حریق توسط مامورین آتش نشانی به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار