مدیرآموزش و پرورش پیربکران:امروز هدف آموزش و پرورش تعامل بین دوره ها به ویژه دوره ابتدایی است

پیربکران، اصفهان (پانا) - جلسه مدیران و مربیان مراکز پیش دبستانی منطقه پیربکران به میزبانی پیش دبستانی مروارید برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرآموزش و پرورش پیربکران:امروز هدف آموزش و پرورش تعامل بین دوره ها به ویژه دوره ابتدایی است

در جلسه مدیران و مربیان مراکز پیش دبستانی رئیس اداره در اهمیت دوره پیش دبستانی گفت: این دوره فرصت مناسبی برای کاهش استرس نوآموزان و آمادگی آنان برای ورود به دبستان است. سن 5 سالگی سن بسیار خوبی برای یادگیری است. امروز هدف آموزش و پرورش تعامل بین دوره ها به ویژه دوره ابتدایی است. هدف از تعامل ایجاد یک روند آموزشی جهت آموزش بهینه دانش آموزان و جلوگیری از سردرگمی می باشد.

وی ادامه داد: آموزش امری تدریجی است و تبلیغات نادرست در امر آموزش باعث ضربه به دانش آموزان می شود.باید مفاهیم در آموزش ها توسط نهادهای مختلف یکسان شود. در اصل دانش آموزان باید یاد بگیرند چگونه زندگی کنند. آموزش مهارت زندگی و در کنار هم بودن، بالا بردن دست ورزی، سرعت و دقت از اهداف آموزش خاص در این دوره است.

رئیس اداره ضمن اشاره به شعار یونسکو" آموزش با کیفیت حق یکایک کودکان است" افزود: در انسداد مبادی بیسوادی هدف ارتقای سطح آموزش است که باید 100% کودکان تعلیم ببینند و حتی پدر و مادر هم حق مقابله با این موضوع را ندارند و این از اولین اولویت کاری ما است.

وی درادامه به برگزاری همایش "بررسی شیوه های آموزش نوآموزان با نیاز ویژه" که با تلاش های معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان و در راستای اهداف طرح آموزش و مداخله به هنگام در دوره پیش دبسـتانی، اشاره کرد و از شرکت کنندگان دراین همایش خواست پس از حضور در این همایش، علاوه بر اینکه آموخته های خود را در آموزش و تربیت نوآموزان منطقه به کار می برند این آموخته ها را نیز به نحو مطلوب در اختیار سایرین قرار دهند تابتوانند در راه خدمت به نوآموزان از آن استفاده کنند.

رئیس اداره در پایان صحبت های خود به آموزش مهارت های زندگی به نوآموزان و توجه به آموزش آسیب های اجتماعی به اولیای این نوآموزان تاکید کرد.

کارشناس آموزش ابتدایی در ادامه ضمن تشکر از مدیران و مربیان مراکز درباره اهمیت آموزش در دوره پیش دبستان و تاثیر آن بر سایر دوره ها مطالبی را مطرح کرد. وی گفت: سال‏های آغازین زندگی کودک، یکی از مهم‏ترین دوره‏های رشد او به شمار می‏آید و آنچه در این دوران رخ می‏دهد به‏طور اساسی بر رشد بعدی کودک اثرگذار است.

وی در ادامه افزود: کودکان در این سن، نیاز به شرکت در فعالیت‏های اجتماعی بیشتری دارند و حضور در محیط‏ های پیش‏دبستانی این امکان را به آنها می‏دهد تا با کودکان همسن و سال خود ارتباط برقرار کرده و به تدریج مهارت‏های اجتماعی لازم را برای برقراری روابط اجتماعی به دست بیاورند.

کارشناس آموزش ابتدایی همچنین اشاره ای به طرح های اجرایی در دوره پیش دبستان داشت و از مربیان خواست تا محیطی شاد و خلاقانه همراه با بازی جهت آموزش نوآموزان فراهم نمایند.

در ادامه جلسه وکیلی، مدیر مرکز گل نرگس، درباره نحوه تدریس کتاب پیش یک برای آموزگاران توضیحاتی داد و همزمان مدیران و مربیان حاضر در جلسه نیز مطالب خود را پیرامون تدریس هر موضوع بیان نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار