محمد صیدلو : آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مسائل و مشکلات خود نیست

تهران ( پانا) - نهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال 97 با حضور استاندار تهران در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو : آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مسائل و مشکلات خود نیست

در این نشست محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ،در سخنانی اظهار کرد: شهرستان های استان تهران با 21 منطقه آموزشی یکی از استان های مهم در حوزه تعلیم و تربیت کشور است .

او در ادامه با اشاره به اینکه سه هزار مدرسه پذیرای 900 هزار دانش آموز در این استان می باشد ، افزود : 50 هزار همکار فرهنگی در این استان مشغول به فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان می باشند .

صیدلو گفت : شهرستان های استان تهران ، تنها استانی است که بیش از یکصد و ده هزار دانش آموز اتباع خارجی در آن مشغول به تحصیل می باشند و در کنار دانش آموزان ایرانی از خدمات تحصیلی یکسانی بهره مند می گردند.

این مقام مسئول نرخ افزایش جمعیت دانش آموزی در این استان را سالانه سه درصد دانست و بیان کرد : در حدود 30 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی این استان در سال اضافه می گردد که نیازمند تامین فضای آموزشی مناسب جهت این افزایش نرخ جمعیت دانش آموزی می باشیم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران سرانه فضای پرورشی در این استان را 6/0 متر مربع دانست که نسبت به استاندارد سرانه کشوری از نسبت بسیار پایینی برخوردار است و تاکید کرد : تراکم دانش آموزی در شهرستان های استان تهران سی و دو نفراست که نسبت به استاندارد کشوری 24 نفر از تراکم بالایی در سطح کشور برخوردار می باشد .

صیدلو ادامه داد : سالانه چیزی در حدود یک هزار کلاس درس جدید باید به فضای آموزشی شهرستان های استان تهران افزوده شود تا پاسخ گوی نرخ افزایش جمعیت دانش آموزی در این استان باشد .

او با تاکید بر نقش شوراهای آموزش و پرورش و فلسفه تشکیل آن ، اظهار کرد : آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مسائل و مشکلات خود نیست و باید همگی نهادها و سازمان ها آموزش و پرورش را در عرصه تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین یاری دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار