50 میلیارد ریال صرف احداث نمازخانه مدارس اردبیل می شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل: 50 میلیارد ریال برای ساخت نمازخانه های مدارس استان تخصیص یافته و این مبلغ بزودی ابلاغ می شود تا در زمینه ایجاد نمازخانه در واحدهای آموزشی هزینه شود.

کد مطلب: ۸۸۴۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
50 میلیارد ریال صرف احداث نمازخانه مدارس اردبیل می شود

اکبر بهنامجو در نشست شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: اداره کل نوسازی مدارس استان امسال با جهش چشمگیر در تخصیص اعتبارات ، گام های موثری را در مدرسه سازی و گسترش فضاهای آموزشی در مناطق مختلف برداشته است .

او مدارس و فضاهای آموزشی مناسب را به عنوان اصلی ترین نیاز حوزه آموزشی و پرورشی دانست و اظهار داشت: اطلاع رسانی مناسب و دقیق و رسانه ای شدن پیشرفت ها و اقدامات مفید انجام شده در این حوزه باعث ایجاد شادابی ، نشاط ، امیدواری و تحرک مطلوب در جامعه می شود .

استاندار اردبیل به تلاش های خیران مدرسه ساز این استان نیز اشاره کرد و گفت: ساخت 384 باب مدرسه و فضای آموزشی از سوی آنها در نقاط مختلف بویژه مناطق کم برخوردار قابل تقدیراست .

بهنام جو با اشاره به ضرورت تامین سامانه گرمایشی ایمن و استاندارد مدارس افزود: آمار مدارس اعم از دولتی و غیردولتی که درآنها از بخاری استفاده می شود و تاکنون به سامانه حرارت مرکزی مجهز نشده اند جمع آوری می شود تا در اسرع وقت با تامین اعتبار مورد نیاز بطور جدی نسبت به ایمن سازی آنها اقدام گردد .

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس اردبیل نیز در این نشست گفت: میزان اعتبارات ملی این اداره کل 166 میلیارد ریال بود که امسال این میزان به 400 میلیارد ریال افزایش یافت .

دولت لطفی افزود: امسال تعمیر و تجهیز 27 مدرسه پیشنهادی در شهرستان گرمی و منطقه انگوت با برآورد یک هزار و 20 میلیارد ریال هزینه آغاز شده که 50 درصد این مبلغ از محل اعتبارات منابع ملی نوسازی مدارس و مابقی از سوی بنیاد علوی تامین شده است .

او اظهار داشت: بیشتر پروژه های مدرسه سازی و نوسازی و تجهیز مدارس در نقاط مختلف استان اردبیل شروع شده و برای ساخت 45 نمازخانه نیز ردیف اعتباری ملی دریافت شده و اعتبار پروژه حیات طیبه نیز به مبلغ 45میلیارد ریال تامین و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیزاظهار کرد: در جلسه گذشته پنج مصوبه داشتیم که همه این مصوبات با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل و تامین اعتبار مورد نیاز تحقق یافته است .

احمدناصری از تامین اعتبار برای تعمیر مدارس در سه شهر بیله‌سوار، گرمی و نمین خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل هم مبلغ نقدی و هم از طریق اسناد خزانه در این حوزه کمک قابل توجهی را شاهد بودیم .

او در ادامه به سهم آموزش و پرورش از اعتبارات فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در بودجه سال آینده در این حوزه با همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل توجهی ویژه به فعالیت‌های فرهنگی در دستگاه تعیلم و تربیت اختصاص یابد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان از تزریق 300 میلیون تومان اعتبار از محل اسناد خزانه برای اجرای طرح راهیان نور و اعزام دانش‌‌آموزان به مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: قرار است 400 میلیون تومان نیز از محل مشارکت‌های مردمی و کمک آموزش و پرورش در این حوزه تامین و تزریق اعتبار را شاهد باشیم .

ناصری به ارائه گزارش مدیر آموزش و پرورش خلخال از جلسات شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: ما امروز از دستگاه‌های برتر در حوزه سوادآموزی و همچنین همراهی با شورای آموزش و پرورش تجلیل و قدردانی می‌کنیم .

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در مورد بررسی پیشنهاد تغییر کاربری آموزشی و فروش واحدهای آموزشی مشرف به خیابان‌ها و معابر اصلی بیان کرد: بخشی از این زمین‌ها در مالکیت ما بوده و بدون معارض خاص در واگذاری آنها مشکل خاصی وجود ندارد اما بخشی از این اراضی در مالکیت اشخاص حقیقی است که امیدواریم با همکاری شهرداری با صاحبان آنها به توافق رسیده و در این زمینه اقدام قانونی را انجام دهیم .

ناصری ادامه داد: بخشی از این فضاهای آموزشی نیز در قالب شرکت‌های تعاونی در شهرک‌ها به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا ساخت و سازها انجام شود که در این زمینه نیز امیدواریم با همکاری معاونت عمرانی استانداری و شهرداری اقدامات قانونی انجام شود .

او همچنین با گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش از 24 دیماه تا پایان این ماه تصریح کرد: با همکاری نوسازی مدارس قرار است ساخت مدرسه در مناطق محروم گرمی و براساس توافق سه جانبه آموزش و پرورش، نوسازی و بنیاد علوی انجام شود که امیدواریم در سال‌های آینده در این زمینه اقدامات مناسب و مثبتی را شاهد باشیم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به وضعیت سیستم گرمایشی در مدارس و کاهش دغدغه‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: 65 درصد مدارس استان اردبیل از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار هستند در حالی که این میانگین در کشور 60 درصد است .

ناصری در مورد اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال آینده نیز گفت: دولت بودجه 2 هزار میلیارد تومانی برای اجرای این طرح پیش‌بینی کرده که امیدواریم شاهد اجرایی شدن آن باشیم .

اوهمچنین از افزایش کمک سرانه به مدارس به ویژه مدارس شبانه‌روزی خبر داد و تصریح کرد: در روزهای گذشته بیش از 2 میلیارد تومان به 65 مدرسه شبانه‌روزی استان پرداخت شده و تلاش می‌کنیم تا 2 میلیارد تومان دیگر را نیز تا پایان سال به حساب این مدارس واریز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار