آذربایجان غربی رتبه ششم جذب سواد آموز را در کشور دارد

ارومیه(پانا)-معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به شناسایی بیش از 194 هزار بیسواد گفت: این استان از لحاظ جذب سواد آموز رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

کد مطلب: ۸۸۴۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان غربی رتبه ششم جذب سواد آموز را در کشور دارد

علی اکبر صمیمی افزود: از 300 مرکز یادگیری تشکیل شده در راستای آموزش سواد خواندن و نوشتن به افراد محروم و بی سواد در کشور، 49 مرکز متعلق به آذربایجان غربی است که به صورت مشارکتی و دولتی فعالیت می کنند.


وی با اشاره به واجب بودن علم آموزی برای همه اقشار جامعه بیان کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی و نبود توسعه جوامع پایین بودن سطح آگاهی مردم است.


صمیمی هدف از تاسیس نهضت سوادآموزی را پیگیری و رفع مطالبات مردم دانست و اضافه کرد: میزان باسوادی آذربایجان غربی (سن های بین 10 تا 49) در سال 1355 حدود 37.1 درصد بود که این آمار بعد از گذشت 40 سال به 90.7 درصد در این استان رسیده است.


معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: امام خمینی (ره) نهضت سواد آموزی را بر پایه 2 مقطع کوتاه مدت و بلندمدت پایه گذاری کرد که آموزش سوادخواندن و نوشتن به افراد محروم هدف اول و کسب مدارک علمی بالا توسط افرادی که سواد آموزی خود را از نهضت شروع کردند به عنوان هدف دوم است که امروزه این نهضت توانسته به این موفقیت بزرگ نایل شود.


صمیمی همچنین بیان کرد: قبل از انقلاب بنا به برخی علل فرهنگی علاقه ای به حضور بانوان در عرصه سواد آموزی نبود اما بعد از آن تلاش شد تا در این زمینه تحولی ایجاد شود و 80 درصد فعالیت ها و تلاش های انجام شده در راستای باسوادی بانوان و دختران به ویژه دختران و بانوان عشایری و روستایی بوده است.


وی یادآور شد: در آذربایجان غربی نیز فاصله بین باسوادی زنان و مردان از 25.4 درصد به 12.6 درصد کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار