هزار نفر در آذربایجان غربی در حال سواد آموزی هستند

ارومیه(پانا)-معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۷ هزار و ۲۲۵ نفر تفاهم نامه در سطح استان به امضا رسیده تا افراد بی سواد در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال تحت پوشش قرار گیرند.

کد مطلب: ۸۷۹۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
هزار نفر در آذربایجان غربی در حال سواد آموزی هستند

علی اکبر صمیمی افزود: در خصوص ۲ دوره تحکیم و انتقال ۱۰۰ درصد تفاهم نامه اجرا شده حتی در برخی شهرهای استان مازاد بر این درصد هم تحت پوشش قرار گرفته است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گفت: در بحث سوادآموزی حدود ۸۰ درصد تحت پوشش قرار گرفته است که تا کمتر از ۲ ماه دیگر در این رابطه هم به ۱۰۰ درصد خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه سیاست کاری اداره کل بر ارتقای نرخ باسوادی در سطح استان بیشتر از سهمیه سالانه است گفت: باید تا ۵ سال آینده بی سوادی در استان ریشه کن و یا به حداقل ممکن برسد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ایجاد مراکز یادگیری محلی را یکی از برنامه ها برای باسواد کردن افراد عنوان کرد و گفت: در سطح استان ۴۷ مرکز یادگیری محلی وجود دارد که نسبت به سال گذشته ۱۰ مرکز افزایش یافته است که در این مراکز از چند آموزش دهنده برای موضوع های آموزشی، مهارت های شغلی و زندگی استفاده می شود.

صمیمی تصریح کرد: این مراکز در کنار آموزش به انگیزه ای برای افراد بی سواد تبدیل می شوند تا ضمن فراگیری سواد به صورت رایگان مهارت های شغلی و زندگی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این مراکز توسط بخش خصوصی دایر می شود، گفت: برای ایجاد مراکز یادگیری محلی در استان محدودیتی وجود ندارد و آمادگی داریم به هر میزان این مراکز افزایش پیدا کند اعتبار آن را تامین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار