همایش سالروز تاسیس نهاد گزینش در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز ( پانا ) - همایش سالروز تاسیس نهاد گزینش با حضور مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش‌ و پرورش صبح امروز دوشنبه 17 دی ماه در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۴۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش سالروز تاسیس نهاد گزینش در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

علیرضا کمرئی در همایش سالروز تاسیس نهاد گزینش، نگاه به شایستگی ها را از مهم ترین خصوصیات این نهاد دانست و گفت: « بیت المال و امانت های کشور نیز به افراد شایسته توسط گزینش سپرده می شود. »

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: « تفاوت بین تعلیم و تربیت و تحصیل و اموزش وجود دارد و در همین راستا گزینش برای تعلیم و تربیت که قرار است محصولش انسان سالم باشد حساسیت ویژه پیدا می کند. »

وی گزینش را نهادی جدا نشدنی از اموزش و پرورش عنوان کرد و بر توجه به معلمی با اخلاق کامل برای تربیت دانش اموز متکامل تاکید کرد.

کمرئی با بیان اینکه در گزینش نباید ملاک بیشتر وضعیت ظاهری باشد، گفت: « شخصیت اصلی انسان که در عمل نیز ظهور می کند در باطن او قرار دارد. »

معاون وزیر ابراز داشت: « اگر مشکلاتی در کشور را شاهد هستیم که از بداخلاقی های اجتماعی ناشی شده است باید در نهاد گزینش دستگاه تعلیم و تربیت تغییراتی را انجام دهیم. »

نقش اصلی گزینش در بکارگیری نیرویی متعهد

جعفر پاشایی نیز در این همایش افزود: « میراث گرانبهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نیروی انسانی مومن و متخصص و متعهد می تواند حفظ می کند و در انتخاب و به کارگیری این نیروهامجموعه گزینش نقش اساسی را ایفاء می کند. »

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیروی انسانی مومن، متعهد و متخصص را عامل نگهدارنده توسعه کشورعنوان کرد و اذعان داشت: « در عصر حاضر مجامع بین المللی توجه ویژه ای به منابع انسانی دارند و توجه در آنرا بهترین نوع سرمایه گذاری می دانند. »

وی تاکید کرد: « نقش هسته های گزینش به جهت انتخاب و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد و مومن تعیین کننده وحائز اهمیت است. »

جعفر پاشایی حساسیت کار هسته های گزینش در آموزش وپرورش را مضاعف دانست وافزود: «اگر در انتخاب معلمان که با بخش عظیم و قابل توجه دانش آموزان و آینده سازان جامعه سروکار دارند دقت نشود بدون تردید کلیه جامع تحت تاثیر این انتخاب قرار خواهند گرفت. »

وی گفت: « موفقیتها وفتح قلل افتخار عرصه های بین المللی در عصر کنونی توسط جوانان مومن ومتعهد ومتخصص این مرزوبوم بیانگر اهمیت کار این بخش است. »

گردهمایی مسئولان گزینش نواحی و مناطق آموزش وپرورش استان به مناسبت سالروز تاسیس نهاد گزینش به فرمان امام خمینی(ره) با حضور کمرئی؛ مدیرکل ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات وزارت در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار