مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: گزینش در نظام تعلیم و تربیت اهمیت ویژه‌ای دارد

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در سالروز تشکیل گزینش به فرمان امام خمینی (ره) به اهمیت ویژه گزینش در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد.

کد مطلب: ۸۸۴۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: گزینش در نظام تعلیم و تربیت اهمیت ویژه‌ای دارد

مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در نشستی که به مناسبت سالروز تشکیل گزینش به فرمان امام خمینی (ره) در محل خانه معلم کرمانشاه برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش، اولین دستگاهی است که نهاد گزینش در آن شکل گرفت و این نهاد، در نظام تعلیم و تربیت، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه حساسیت در آموزش و پرورش از نهادهای دیگر، بیشتر است، افزود: شغل معلمی از مشاغل مورد وثوق مردم است و این به معنای آرامشی است که معلمان برای جامعه می‌آفرینند.
این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش استان بر اهمیت گزینش در آموزش و پرورش ﺗﺄکید کرد و گفت: درجه‌ی اهمیت این نهاد، بسیار بالا و حساس است؛ بنابراین باید سعی شود ملاک ارزیابی و گزینش افراد، شاخص‌های اسلامی، انقلابی و خدایی باشد و نباید مسائل قومی و قبیله‌ای افراد، ملاک گزینش‌گران قرار گیرد.

یزدان‌پناه ادامه داد: برای گزینش افراد، شایسته است عمیقا نسبت به آن‌ها مطالعه کنیم، آبروی افراد را مهم بدانیم و نسبت به شخصیت‌شان حساس باشیم؛ به همین خاطر است که کار گزینش، کاری بسیار سخت و حساس است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: باید به رغم مشکلات و پیچیدگی‌ها، تلاش خود را برای انتخاب افراد اصلح به کار گیریم و با برخورد خوب و اخلاق پسندیده، آرامش را به افراد هدیه کنیم.

در قسمت دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد خسروی، مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 3 هزار و 150 پرونده که 895 پرونده مربوط به داوطلبان غیر دولتی و مابقی مربوط به موضوعات دیگر است، وارد گزینش استان شده که کارهای تمام آن‌ها به اتمام رسیده‌است.

وی افزود: این پرونده‌ها شامل نیروهای پیمانی، ورودی دانشگاه فرهنگیان، تبدیل وضعیت به رسمی، سرباز معلم، پرونده‌های نیابتی و مدارس غیر دولتی است که تمامی مراحل آن توسط همکاران هسته گزینش استان انجام شده‌است.

همچنین، خسروی در حضور رﺅسای نواحی سه‌گانه شهر کرمانشاه و گزینش‌گران استان، به تبیین دستاوردهای هسته گزینش در مسائل جاری پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار