روزنامه انگلیسی «آبزرور»: افول بن سلمان باید مورد عبرت همه دیکتاتورها باشد

تهران (پانا) - روزنامه انگلیسی «آبزرور» در مطلبی با اشاره به سرنوشت ولیعهد سعودی نوشت: افول محمد بن سلمان به دنبال مرگ جمال خاشقچی خبرنگار منتقد سعودی، باید عبرتی برای همه دیکتاتورها باشد.

کد مطلب: ۸۸۴۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
روزنامه انگلیسی «آبزرور»: افول بن سلمان باید مورد عبرت همه دیکتاتورها باشد

به گزارش ایرنا، آبزرور روز یکشنبه در ادامه این مطلب به وضعیت کنونی بن سلمان و محاکمه عاملان قتل خاشقچی در ریاض پرداخت و نوشت: محاکمه 11 متهم پرونده خاشقچی هفته گذشته در ریاض آغاز شد اما به سرعت جلسه به تاخیر افتاد. البته نتیجه این محاکمه، به احتمال زیاد از قبل روشن و معلوم است.
این مطلب افزود: اما برگزاری چنین محاکمه هم خود یک دستاورد به شمار می رود چرا که نشان می دهد دولت مستبد و غیردموکراتیک و مرتجعی مانند عربستان در برابر آراء بین المللی مصون نیست و می توان در برخی حالات این کشور را وادار کرد به حقوق انسان احترام بگذارد.
الخلیج انلاین به نقل از آبزرور نوشت: مسئله خاشقچی درسی برای محمد بن سلمان است که دنیا معتقد است خاشقچی به دست او در اکتبر گذشته (مهرماه) کشته شد.
بنابر این مطلب، قتل خاشچقی باعث شد بن سلمان که در اوج موفقیت به سر می برد؛ از دوستی و ارتباط نزدیکش با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گرفته تا برخورداری از حمایت سناتورهای آمریکایی به سبب اصلاحاتی که در داخل انجام داده بود و قدرتی که در منطقه در پی حمله به یمن و اصرار برای مقابله با ایران کسب کرده، همگی به یکباره فرو بریزد.
نخستین جلسه محاکمه فرمایشی متهمان قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد آل سعود پنج شنبه گذشته در ریاض برگزار شد.
در حالی عربستان از محاکمه عاملان پرونده قتل خاشقچی خبر می دهد که همه شواهد و قرائن دال بر آن است که متهم ردیف اول در این پرونده کسی جز ولیعهد سعودی نیست و بر همگان آشکار است که این اقدامات نمایشی تنها تلاشی برای تطهیر چهره مخدوش عربستان در مسائل حقوق بشری است.
خاشقچی در دوم اکتبر(10مهر) پس از مراجعه به کنسولگری کشور خود در ترکیه ناپدید شد. بررسی های پلیس ترکیه خبر از قتل و تکه تکه شدن جسد وی می داد.
حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار در پی فشارهای بین المللی به قتل خاشقچی اعتراف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار