اتفاقی دیگر در کنسولگری عربستان؛ این بار در تایلند

تهران (پانا) - دادگاهی در بانکوک درخواست وکیل برای جلوگیری از بازگرداندن دختر جوان عربستانی به کشورش را رد کرد.

کد مطلب: ۸۸۴۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اتفاقی دیگر در کنسولگری عربستان؛ این بار در تایلند

به گزارش العالم، نهادهای حقوق بشر در تایلند خواستار آن شدند تا رهف محمد القنون دختر جوان سعودی که در فرودگاه تایلند تحت بازداشت است، به کشورش بازگردانده نشود و به او اجازه دهند تا به استرالیا برود و یا در تایلند بماند.

بازداشت شهروند سعودی در فرودگاه بانکوک سوالاتی درباره وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی مطرح می کند. این دختر 18 ساله می گوید که در صورت بازگشت به کویت می ترسد که کشته شود.

وی تاکید کرد که من در فرودگاه در تایلند زندانی هستم و علت آن این است که مسئولی از سفارت عربستان تمام مدارک مرا گرفت. من باید به کشوری که از آن سفر کردم بازگردم. من از کویت فرار کردم. این نقشه سفارت عربستان است میخواهند مرا در این جا زندانی کنند و سپس مجبور شوم به کویت بازگردم.

عبدالاله الشعیبی کاردار سفارت عربستان در بانکوک گفت: پدر این دختر جوان از ما خواست کمک کنیم تا او را به عربستان بازگردانیم. این در حالی است که رهف در صفحه خود نوشت که پدرش و سفارت مدارک جعل کردند تا او را به ناراحتی روحی متهم کنند.

فیل رابرتسون، معاون مدیر بخش آسیا در دیده بان حقوق بشر هیومن رایتس ووتش از مساله "فرار از مجازات" در عربستان در موارد بدرفتاری با زنان انتقاد کرد.

رابرتسون خاطرنشان کرد: مقامات تایلند باید هرگونه اقدام برای بازگرداندن این دختر جوان را متوقف کند و به او اجازه دهند تا به استرالیا بازگردد و یا در تایلند به عنوان پناهنده بماند.

دادگاهی در بانکوک درخواست وکیل این دختر سعودی برای عدم بازگردادن به کویت را رد کرد.

این در حالی است که پیامدهای جنایت قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول در دوم اکتبر که چهره عربستان را خدشه دار کرد، همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار