شهردار اسلامشهر: پس از سال‌ها انتظارکلنگ احداث مترو اسلامشهر بر زمین زده خواهد شد

اسلامشهر ( پانا) - شهردار اسلامشهردر چهلمین جلسه شورای مدیران شهرداری خبر داد همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) کلنگ مترو اسلامشهر در امتداد خط 3 مترو تهران به زمین زده می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۳۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
شهردار اسلامشهر: پس از سال‌ها انتظارکلنگ احداث مترو اسلامشهر بر زمین زده خواهد شد

حسین طلا شهردار اسلامشهر بیان کرد: احداث مترو مطالبه مردم اسلامشهر بود و مجموعه شهرداری ، شورای اسلامی ، فرمانداری و دادگستری شهرستان اسلامشهر، با همکاری استانداری تهران، شورای عالی ترافیک و وزارت کشور و نمایندگان مجلس در این راستا تمام توان خود را به کارگرفتند.

شهردار اسلامشهر با اشاره به اینکه عملیات راه‌اندازی مترو در ابتدا به شهرداری تهران واگذار شده بود ، افزود: طبق قانون درآمدهای شهرداری تنها در محدوده خدماتی تحت مدیریت هزینه می‌شود و شهرداری تهران نیز نمی‌توانست یک ریال از درآمدهای شهرداری تهران را خارج از مجموعه در اسلامشهر هزینه کند به همین دلیل طرح احداث مترو در همان مراحل ابتدایی مسکوت مانده بود.

طلا ادامه داد: در این شرایط ما یا باید دوباره صبر می‌کردیم و ادامه کار را به دولت یا شهرداری تهران به همین منوال واگذار می‌کردیم و یا اینکه در تأمین منابع به دولت کمک کنیم و عملیات اجرایی را شهرداری اسلامشهر برعهده گیرد.

او تصریح کرد: در فاز نخست که از ایستگاه آزادگان آغاز می‌شود، ایستگاه بعدی در شهر چهاردانگه با تأمین اعتبار شهرداری چهاردانگه احداث و تأمین اعتبار ایستگاه میدان نماز نیز برعهده شهرداری اسلامشهر بوده که هر ایستگاه 80 میلیارد تومان هزینه دارد.

شهردار اسلامشهر افزود: همزمان با آغاز پروژه مترو اسلامشهر از طریق مدل‌های علمی و قانونی احداث ساختمان ایستگاه میدان نماز نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

طلا عنوان کرد: از 20 میلیارد اعتبار تخصیص یافته احداث مترو اسلامشهر هجده میلیارد به دلیل مسکوت ماندن طرح به حساب دولت بازگشت که اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا می‌کرد ممکن بود از ردیف بودجه حذف شود و در این صورت برای برگشت و تخصیص دوباره اعتبار فرآیند بسیارسختی پیش‌رو داشتیم.

او با بیان اینکه احداث مترو تنها راحتی حمل و نقل برای شهروندان نیست گفت: احداث مترو به عنوان پروژه محرک برای سرمایه‌گذاری است و با راه‌اندازی مترو و کوتاه شدن مسافت تا شهر تهران، شهرستان اسلامشهر به یکی از مناطق تهران برای جذب سرمایه‌گذار تبدیل می‌شود.

در بخش دیگری از این جلسه مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر نیز خاطر نشان کرد: براساس قرارداد منعقد شده با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تونل مترو اسلامشهر به طول 15.5 کیلومتر در فاز نخست در سه سال احداث می‌شود که در مراحل اولیه تجهیزات و امکانات موردنیاز تهیه می‌شود و واگن‌های مربوطه هم توسط دولت تأمین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار