بولتون تهدیدها علیه سوریه را تکرار کرد

تهران (پانا) - در حالی که آمریکا سرانجام پس از سالها آتش افروزی در سوریه تصمیم به ترک این کشور گرفته است، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، دولت قانونی بشار اسد را تهدید کرد.

کد مطلب: ۸۸۳۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بولتون تهدیدها علیه سوریه را تکرار کرد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، 'جان بولتون' روز شنبه گفت: 'استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خط قرمز آمریکا است. اسد نباید خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را به عنوان فرصتی برای استفاده از سلاح شیمیایی بداند.'
وی مدعی شد: 'موضع دولت ترامپ رئیس جمهوری امریکا در مورد استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی هیچ تغییری نکرده است. پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، نمی خواهیم آنها (سوریه) فکر کنند که مخالفت های ما در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه کاهش یافته است.
ترامپ همواره دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده است. آمریکا، انگلیس و فرانسه فروردین ماه سال جاری با ادعای حمله شیمیایی دولت اسد به شهر دومای سوریه، اهدافی را در این کشور هدف حمله موشکی قرار دادند.
این در شرایطی است که دولت سوریه پیشتر تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.
دمشق و مسکو، در واکنش به اتهام های کشورهای غربی بویژه آمریکا، گروههای تروریستی و حامیان آنها را عامل حملات شیمیایی ادعایی در این کشور می دانند.
سوریه حدود هفت سال است که با گروه های مسلح تروریستی تکفیری همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند، درگیر جنگ است.
ارتش و نیروهای مقاومت در این کشور توانستند بر گروههای تروریستی پیروز شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار