دوره‌های توانمندسازی بانوان در استان اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل: بر اساس قرارداد منعقده بین استانداری و جهاددانشگاهی اردبیل، دوره‌های مهارت افزایی و توانمندسازی بانوان در استان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۳۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دوره‌های توانمندسازی بانوان در استان اردبیل برگزار می‌شود

فریبا محمدلو در آغاز کارگاه آموزشی «رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر مبنای توسعه خانواده» در شهرستان نمین افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها، حفظ و تحکیم بنیان خانواده و مهارت‌افزایی در بین بانوان است .

اوبا اشاره به اینکه بر اساس این قرارداد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، دوره‌های توانمندسازی بانوان در تمام شهرستان‌های تابعه استان اردبیل برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از بانوان انتظار داریم در این دوره‌ها حضور حداکثری داشته باشند و با مشارکت در موضوعات مطروحه، برای سؤالات خود پاسخ مناسبی بیابند .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اضافه کرد: مشاور بانوان فرمانداری‌های تابعه استان نیز می‌توانند با نیازسنجی دقیق، این دفتر را برای برگزاری دوره و کارگاه‌های مورد نیاز در شهرستان‌ها راهنمایی و هدایت کنند .

محمدلو دوره‌های رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر مبنای توسعه خانواده، ارتقاء مشارکت توان مدیریت زنان، قوانین و آیین نامه‌های حوزه خانواده، رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر مبنای توسعه خانواده، سلامت جسم و روان با رویکرد نشاط خانواده و کارآفرینی را از دوره‌هایی عنوان کرد که در سالجاری در سطح استان برگزار خواهد شد .

او از امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست، ستاد اقامه نماز، جهاددانشگاهی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در راستای ارائه خدمات آموزشی به بانوان استان خبر داد و تصریح کرد: این آموزش‌ها در راستای پاسخگویی به نیاز آنان پیش بینی شده است .

در کارگاه «رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر مبنای توسعه خانواده»، مدرس روانشناسی دانشگاه‌های استان اردبیل به عواقب ناخوشایند ازدواج دختران در سنین پایین اشاره کرد و گفت: در این سن، دختر که در حال گذراندن دوران کودکی است ناخودآگاه وارد زندگی زناشویی که توانایی جسمی و روحی لازم را ندارد و صاحب مهارتی در آن نیست، وارد می‌شود که این می‌تواند فروپاشی خانواده را به دنبال داشته باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار