لزوم احیای بافت تاریخی ارومیه

ارومیه(پانا)-شهردارارومیه گفت: برای احیاء و ساماندهی بافت تاریخی یک مطالعه جامع از بافت تاریخی به صورت نکته‌ای و نه کلی باید صورت گیرد.

کد مطلب: ۸۸۳۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم احیای بافت تاریخی ارومیه

محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه، بیان کرد: از ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده شهر، ۳۰۰ هکتار آن را بافت تاریخی تشکیل داده و برای احیاء و ساماندهی بافت تاریخی یک مطالعه جامع از بافت تاریخی به صورت نکته‌ای و نه کلی باید صورت گیرد و اینکه لحاظ شود کدام بناها ارزش میراثی دارند و شناسنامه‌ای از ساختمان‌های تاریخی تهیه شود.


وی با بیان اینکه در خصوص نگهداری بافت‌های تاریخی، کوتاهی شده است، اظهار کرد: علت این قصور عدم یک مطالعه جامع از بناهای تاریخی شهر به صورت نکته‌ای است.


حضرت‌پور اظهار کرد: نگهبانی بافت تاریخی هم بر عهده میراث فرهنگی و هم شهرداری است و باید این نهادها در امر نگهداری و ساماندهی نهایت دقت و تلاش را انجام دهند.


وی بافت‌های تاریخی را نماد تاریخی شهر دانست و بیان کرد: احیاء و بررسی و رفع مشکلات بافت تاریخی منجر به هویت‌بخشی دوباره به فضای کالبدی شهر می‌شود.


شهردار ارومیه از احیای ۳ سرای تاریخی بازار سنتی در قالب کاروان‌سرا خبر داد و گفت: ۳ سرای تاریخی بازار چون سرای سروش، نخجوانی و مهدی‌زاده با قدمت بیش از ۱۰۰ سال در قالب کاراون‌سرا به صورت عقد تفاهم‌نامه‌ای احیا می‌شود.


وی گفت: احیای سراهای تاریخی بازار ارومیه در قالب کاروان‌سرا با جذب سرمایه‌گذار از سال ۹۸ وارد فاز اجرایی می‌شود.


شهردار ارومیه احیای سراهای تاریخی بازار در قالب کاروان‌سرا را یک فرصت بی‌نظیر برای شهر برشمرد و گفت: با احیای این کاروان‌سراها با حفظ استحکام بازار منجر به رونق اقصادی و جذب گردشگر می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به طرح میدان امام(ره)، اظهار کرد: جهت اجرای طرح میدان امام(ره) به‌دنبال خرید و نوسازی و همچنین حل مشکلات نقشه‌های آن برای اجرا هستیم که با رفع مشکلات نقشه‌ها نسبت به احداث مجتمع‌ها در آن بر اساس نقشه‌ها به صورت امانی اقدام خواهد شد.


شهردار ارومیه از اولویت‌های بودجه ۹۸ را نوسازی ۴۱۷ هکتار بافت شهر دانست و عنوان کرد: اولویت اصلی مدیریت شهری، نوسازی بافت فرسوده و احیای بافت تاریخی شهر است و شهرداری تمام توان خود را در سال ۹۸ برای این مهم معطوف خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار