معاون آموزش ابتدایی کرمانشاه: پروژه‌های علمی، فرصتی برای بروز استعداد نهفته دانش‌آموزان است

کرمانشاه (پانا) - کارگاه آموزشی ویژه‌ی مدرسان پروژه‌های علمی دانش‌آموزی در محل پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ناحیه یک کرمانشاه با حضور ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی، اکبر مرادی، رئیس اداره تکنولوژی برگزار گردید. در این کارگاه مدرسان با اهداف این جشنواره و نقش معلمان، اولیا و دانش‌آموزان در فرآیند پروژه جابر بن حیان آشنا شدند.

کد مطلب: ۸۸۳۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی کرمانشاه: پروژه‌های علمی، فرصتی برای بروز استعداد نهفته دانش‌آموزان است

معاون آموزش ابتدایی کرمانشاه هدف از پروژه‌های علمی در مدارس را ایجاد لذت و شوق یادگیری و فراهم نمودن موقعیت‌های کنجکاوی و تجربه‌های موفق برای معلمان و دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش اولیا، مربیان و جامعه به عنوان سه ضلع موثر در یادگیری، به دانش‌آموزان و تربیت و رشد همه‌جانبه آن‌ها اشاره نمود و اهداف فعالیت‌های علمی را در این دوره تحصیلی تشریح کرد.

فضلی افزود: باید سعی کنیم علاوه بر مفاهیم پایه، راهی به دانش‌آموزان نشان دهیم که خود بتوانند به دنبال معرفت و دانش مورد نیاز خود بگردند و به یک یادگیرنده مادام‌العمر تبدیل شوند. به همین منظور لازم است که راه و روش یادگیری را به آنان بیاموزیم تا میل به یادگیری در آنان تقویت گردد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از پروژه‌های علمی در مدارس ایجاد لذت و شوق یادگیری و فراهم نمودن موقعیت‌های کنجکاوی و تجربه‌های موفق برای معلمان و دانش‌آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: رویکرد مهم این پروژه علمی،کمک به تحقق اهداف مهارتی درس علوم تجربی: (مشاهده، طراحی، تحقیق، برقراری ارتباط) و تقویت مهارت‌های تصمیم‌گیری، حل مساله، برقراری ارتباط با دیگران، دوست‌یابی، دفاع از کار خود در حضور جمع و کار گروهی در دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: تحقق اهداف نگرشی درس علوم: ( کنجکاوی، جستجوگری علمی، تمایل به همکاری) و تاکید بر روش پروژه محور در طول سال تحصیلی برای تقویت روحیه پژوهش در بین دانش‌آموزان و همسویی با رویکردهای جدید (روش علمی، کاوشگری، حل مساله، دست‌ورزی) در کتب علوم، ریاضی، کار و فن‌آوری، تفکر و پژوهش، از اهداف دیگر طرح جابر بن حیان می‌باشد.

ناهید فضلی در پایان گفت: به همین سبب در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین به ویژه در ساحت تربیت علمی و فناوری و راهکار 1-6 ،2-6 و 6-6 ، علاوه بر معلمان، اولیا نیز به جهت نقش مؤثری که در فرآیند این فعالیت علمی ایفا می‌کنند، مورد توجه قرار گیرند و کارشناسان و مدیران باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

لازم به یادآوری است آثار دانش‌آموزان در مراحل کلاسی، مدرسه‌ای، منطقه‌ای، قطبی و کشوری به نمایش گذاشته می‌شود و قطب‌ها شامل: ناحیه یک، اسلام‌آباد غرب، پاوه و صحنه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار