کارگاه آموزشی- توجیهی نهمین دوره مجلس دانش آموزی به میزبانی خراسان شمالی (قطب4) تشکیل شد

بجنورد (پانا)-دومین روز کارگاه آموزشی – توجیهی قطبها با حضور استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان ، مازندران، سیستان و بلوچستان، گلستان، و دانش آموزان استثنایی به میزبانی استان خراسان شمالی هجدهم مرداد ماه در محل سالن اجتماعات درمانگاه فرهنگیان برگزارگردید.

کد مطلب: ۸۴۴۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی- توجیهی نهمین دوره مجلس دانش آموزی به میزبانی خراسان شمالی (قطب4) تشکیل شد

زهرا پناهی روا مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور در کارگاه آموزشی - توجیهی با تأکید بر اهمیت رأی گیری در انتخابات نمایندگان مجلس دانش آموزی ، عنوان کرد: دانش آموزان هنگام رأی گیری باید با واقعیت ها روبه رو شوند حتی اگر طرف مقابل رقیب آنها باشند، باید این نگاه را داشته باشیم که هفت نفر به عنوان هیئت رئیسه دانش آموزی ، نمایندگان دانش اموزان هستند و کسانی را باید انتخاب کرد که از شأن دانش آموزان دفاع کنند .

وی ادامه داد: حیثیت مجلس دانش آموزی، بستگی به نگاه و انتخاب خوب دانش آموزان دارد در واقع باید با واقعیت،با عقل وباشعور کافی تصمیم گیری کرد و دقت کامل را در رأی گیری داشت.

رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور گفت: در انتخابات هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی و هیئت رئیسه کمیسیون مجلس دانش آموزی باید به شخصی رأی داد که از توانایی بالاتری برخوردار باشد و مهارتهای کافی را دارا باشد.

اعظم عابدینی، کارشناس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور، در ادامه در خصوص تشکیل کمیسیون ها توضیح داد : کمیسیون طبق ماده17 آیین نامه تشکیل می شود و به شکل تخصصی با هدف استفاده از خرد جمعی انجام می گیرد. کمیسیون ها براساس توانمندی و علاقه مندی افراد باید انتخاب شود و آنچه که مهم است، این است که اگر ایده ای مطرح می شود در نهایت خروجی به نام فرد خاصی نیست بلکه به نام دبیرخانه مجلس دانش آموزی است که فقط انگیزه ای است برای کسی که طرح را ارائه می نماید. در واقع کمیسیون جایگاهی است که ایده های افراد در آن مطرح و پردازش می شود و طرح ایده آل و عالی را تحت عنوان خروجی ارائه می دهد.

وی با اشاره به مبحث فرهنگ سازی گفت: کسی که می تواند فرهنگ جامعه را اصلاح کند، نمایندگان مجلس دانش آموزی هستند.

عابدینی گفت: از ظرفیت قطب ها برای تشکیل کمیسیون ها باید استفاده کرد و در قالب کمیسیون ها ی تخصصی از جمله کمیسیون فرهنگی هنری ، علمی و آموزشی، فناوری و اطلاعات ، ورزش و سلامت، غنی سازی اوقات زنگ ورزش و کمیسیون اجتماعی - تربیتی توضیحاتی را ارائه داد.

فاطمه بازاری کارشناس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور در خصوص تشکیل سند مجلس دانش آموزی توضیح داد: سند مجلس دانش آموزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ودر رأس امور قرار دارد در واقع خروجی کمیسیون ها ، سند مجلس دانش آموزی است.

وی افزود: اولین قدم درتشکیل سند مجلس دانش آموزی تعیین موضوع است و سپس تشکیل پیش نویس سند که به وسیله مخبر سند در اختتامیه دوره قرائت و نقد و بررسی می شود و نتیجه گیری می گردد که در نهایت سند مجلس دانش آموزی تشکیل می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ،در بازدید از دومین روزکارگاه نهمین دوره مجلس دانش آموزی ضمن تقدیر و تشکر از حضور نمایندگان مجلس دانش آموزی قطب ها، گفت: امیدواریم شما نمایندگان مجلس دانش آموزی ، سفیران خوبی برای استان خود باشید.

علی شورزاده، اظهارداشت: هدف آموز ش و پرورش، تربیت نسل نواندیش - فکور و خلاق است ،شما نمایندگان مجلس دانش آموزی بازوی توانمنددر کنار آموزش و پرورش هستیدو همه باید در راستای فکری و ارتقاء سطح توانمندی های خود و خانواده تلاش کرد.

در ادامه مجید مصباح مدیرسازمان دانش آموزی خراسان شمالی ابراز امیدواری نمود که دانش آموزان باقلب های مهربان و فکرهای منور آموزش ها را به سایر دوستان ابلاغ نمایند.

در پایان نمایندگان حاضر در کارگاه ، نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را ارائه دادند و زهرا پناهی روا مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور توضیحاتی را در خصوص نقاط ضعف و قوت آنان ارائه داد و ابراز امیدواری کرد که مجلس دوره نهم ، مجلس کارساز و با نشاط باشد و با کارایی بالا، هویت مجلس مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار