رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان به پانا خبرداد:

برگزاری جلسه هم اندیشی "اهمیت تحقیق در کشاورزی" در رودان

هرمزگان(پانا) - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان از برگزاری جلسه هم اندیشی "اهمیت تحقیق در کشاورزی" با حضور معاون پژوهشی و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی شهید مقبلی کرمان، کشاورزان و باغداران این شهرستان خبرداد.

کد مطلب: ۸۸۳۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هم اندیشی "اهمیت تحقیق در کشاورزی" در رودان

حسن داوری در گفت و گو با خبرنگار پانا از هرمزگان، هدف از برگزاری جلسه هم اندیشی با کشاورزان و باغداران رودانی را پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی دانست و گفت: صبح امروز جلسه هم اندیشی "اهمیت تحقیق در کشاورزی" با حضور دکتر پیمان نامور و احمد احمدپور جلگه معاون پژوهشی و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی شهید مقبلی کرمان در سالن شیخ طوسی شهرستان رودان برگزار شد.

وی افزود: رودان به دلیل داشتن منابع غنی آب و خاک یکی از قطب‌های کشاورزی استان و کشور بوده و کشاورزان شهرستان با روش‌های علمی آشنا شوند و به اهمیت جایگاه تحقیق و پژوهش در افزایش کیفیت محصول پی ببرند.

داوری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان آماده تحقیق در زمینه تهدید‌ها و چالش‌های کشاورزی رودان می باشد و فضای گلخانه‌ای این واحد آموزشی برای ما در مساله تحقیق و پژوهش اهمیت بسیار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان عنوان کرد: در این جلسه دکتر نامور به مهم ترین چالش های کشاورزی، مهم ترین اطلاعات لازم برای یک عملیات کشاورزی از جمله شیوه های آبیاری مناسب، مدیریت آفات و بیماری ها، نوع سموم، نوع کشت و برداشت محصول پرداخت و این مسائل را با کشاورزان و باغداران رودانی مورد بررسی قرار دادند.

حسن داوری با اشاره به مطالب دکتر احمدپور جلگه در این جلسه افزود: مسائلی چون عوامل موثر در توسعه باغات، عوامل اقتصادی(عرضه، تقاضا، حمل و نقل، بسته بندی)، عوامل گیاهی(رقم، پایه، سازگاری)، عدم توجه به تحقیقات در درختان میوه و توسعه باغ بدون تحقیق در جلسه هم اندیشی بیان شد.

داوری خاطر نشان کرد: در پایان این جلسه از کشاورزان و باغداران برتر شهرستان رودان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار