برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی درشهر ری

شهر ری (پانا) - کارگاه آموزشی و پیشگیری از بیماری ایدز و کاهش آسیب های اجتماعی برای کارشناسان اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری در سالن جلسات برگزار شد .

کد مطلب: ۸۸۳۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی درشهر ری

فرشته عباسی کارشناس آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری در خصوص برگزاری این کارگاه گفت : هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ، افزایش آگاهی و مهارت کارکنان شاغل بوده است .

محمد کمالی نیا در این کارگاه آموزشی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این کارگاه آموزشی گفت: هر چه برای آموزش و فرهنگ‌‌ سازی در میان همه اقشار مردم تخصیصاً جوانان کار شود ، نوعی سرمایه گذاری در بهداشت و درمان جامعه می باشد، چراکه ما جوان سالم می‌خواهیم، زیرا جوانان آینده‌سازان این کشور هستند.

مدرس این گارگاه آموزشی، بهترین روش پیشگیری از ایدز را آموزش ذکر کرد و افزود: اعتیاد، مسائل آمیزشی و ابتلا از مادر به کودک ازجمله مهم‌ترین عوامل موثر و راه‌های انتقال معرفی شده و یکی از مهم‌ترین بیماری‌هایی است که در همه کشورها به‌خصوص جمعیت جوان را مورد تهدید قرار داده است.

اواظهار کرد: همه ما در سالم نگه داشتن جامعه مسئول هستیم و باید جوانان ایرانی سالم باشند که در این خصوص نقش مراکز مشاوره ای برای آموزش و تربیت نسل جوان خیلی مهم و کلیدی است.

کمالی نیا در رابطه با بیماری ایدز گفت: بیماری HIV/AIDS بیشتر از آنکه یک معضل بهداشتی باشد به عنوان آسیب و معضلی اجتماعی مطرح است که نداشتن دانش و آموزش کافی در این زمینه موجبات افزایش بروز بیماری را فراهم خواهد کرد.

او در ادامه، کنترل رفتارهای پرخطر از جانب مردم، خصوصاً جوانان را یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از بیماری در جامعه عنوان نمود.

/خبرنگار:جوادتلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار