امام جمعه پیربکران:اولین جمله پیامبر در زمان بعثت نشان دهنده عنایت الهی بر علم آموزی است

پیربکران، اصفهان (پانا) - همایش سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی(ره) با حضور آموزش دهندگان و سوادآموزان در سالن اجتماعات معلم پیربکران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۳۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه پیربکران:اولین جمله پیامبر در زمان بعثت نشان دهنده عنایت الهی بر علم آموزی است

امام جمعه شهر پیربکران در همایش سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی خطاب به آموزش دهندگان گفت: از شما که در جهت رشد علم و پیشرفت سواد تلاش می کنید تشکر می کنم. خدا در قرآن درباره علم و سوادآموزی سرمایه گذاری کرده است و افراد را در 2 گروه جهت بندی کرده است. اول کسانی که ایمان دارند و دوم کسانی که صاحب علم هستند.

وی ادامه داد: اولین جمله پیامبر در زمان بعثت "اقرا" بود که این نشان می دهد عنایت الهی بر علم آموزی است. روایات اهل بیت هم درباره علم آموزی زیاد است و طبق حدیث زگهواره تا گور دانش بجوی، درس یاد گرفتن حتی برای سنین آخر عمر هم سفارش شده است.

امام جمعه شهر پیربکران در پایان گفت: اگر ما معنای عبارات نماز، قرآن و مسائل دینی را بدانیم راحت تر عبادات را انجام می دهیم و این به دلیل معرفت انسان است. به حدیث هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خویش کرده است ازحضرت علی(ع) توجه داشته باشید و این یعنی زنده کردن روح و تربیت.

در این مراسم مدیر مدرسه پردیس هدیه خود را که از واحد سوادآموزی اداره دریافت کرده بود به امام جمعه شهر پیربکران تقدیم کرد.

گفتنی است نمایشگاهی از دستاوردهای سوادآموزی در محل بیرونی سالن اجتماعات برگزار شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار