2000 بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی جذب مدارس شدند

ارومیه(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال 2 هزار نفر بازماندگان از تحصیل در گروه سنی 6 تا 16 سال به چرخه تحصیل بازگشتند.

کد مطلب: ۸۸۲۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
2000 بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی جذب مدارس شدند

ابراهیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار پانا افزود: امسال براساس اعلام مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از آمار کل دانش آموزان 6 تا 16 سال در مقطع ابتدایی 6 هزار و 874 نفر براساس پالایش اسمی بازمانده از تحصیل شناسایی شدند.
وی بیان کرد: از این تعداد 2 هزار و 107 نفر شناسایی نهایی شده و بقیه قابل شناسایی نبود و 643 نفر آنان در ابتدای سال تحصیلی جذب شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از 696 نفر باقی مانده که شرایط تحصیلی دارند نیز مقرر شده تا 470 نفر به تدریج به مدرسه بازگردند و بقیه به علت شرایط زندگی که داشتند امکان جذب نداشتند.
محمدی اضافه کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم بعد از بررسی تعداد دانش آموزانی که سال قبل در حال تحصیل بودند و امسال از تحصیل بازمانده اند 14 هزار و 542 نفر شناسایی شدند.
وی ادامه داد: بعد از بررسی ها محرز شد که سه هزار و 461 نفر امکان بازگشت به مدرسه را به علت مهاجرت یا فوت ندارند.
وی گفت: از این تعداد 9 هزار و 720 نفر امکان بازگشت به مدرسه داشتند که یکهزار و 361 نفر جذب شدند.
محمدی بیان کرد: برنامه ریزی شده از 9 هزار و 720 نفر شناسایی شده که امکان تحصیل و بازگشت دارند 2 هزار و 100 نفر جذب شوند.
وی افزود: 2هزار و چهار نفردر 2 مقطع یاد شده امسال جذب مدارس شده اند و برنامه زیری شده تا 2 هزار و 570 نفر نیز در ماه های آتی به چرخه تحصیل باز گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار