آموزش و پرورش پویا و نوین بر مبنای ابعاد سند تحول بنیادین در حال حرکت است

کلات (پانا) - با حضور مدیر آموزش و پرورش و فرهنگیان عضو شورای اسلامی شهر و روستا جلسه #هم اندیشی در خصوص جذب مشارکت های مردمی و اجرای #سند تحول بنیادین در محل سالن اجلاس آموزش و پرورش کلات برگزار شد

کد مطلب: ۸۸۲۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش پویا و نوین بر مبنای ابعاد سند تحول بنیادین در حال حرکت است

داریوش پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات در این جلسه گفت : آموزش و پرورش پویا و نوین بر مبنای ابعاد سند تحول بنیادین در حال حرکت می باشد. در آموزش و پرورش تمام ساحتی باید زیر ساختهایی را بسازیم که دانش آموزان از نقطه ای به نقطه ی متعالی تری حرکت کنند و دانش آموزان به نحوی تربیت شوند که در کنار آموزش بتوانند فعالیت های اجتماعی را یاد بگیرند و اجتماع محور بار آیند.

پایسته در ادامه گفت:دانش آموز باید در اجتماع حرف برای گفتن داشته باشد و به مسائلی همچون زیبایی شناسی انواع و اقسام مشارکت ها در مدرسه و اجتماع ،سیاست ، علوم نو و پژوهشی آشنایی داشته باشد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات بر اهمیت امر "مشاوره" در آموزش و پرورش تاکید کرد و اظهار کرد: فرهنگیانی که به عنوان شورا در روستا ها فعالیت می کنند باید به سرمایه های روستا توجه و در ارتقا آگاهی ارتقا هویت های قومی راه اندازی مسابقات بومی و محلی آموزش مهارت مشاغل روستایی و ... همراه با راهبرد های اساسی همت کنند ، چرا که بدنه آموزش و پرورش را لمس کرده اند و می دانند که اگر این آموزش ها بدرستی انجام نشود خروجی آن مثبت نبوده و باعث کوچ جوانان و سرمایه های روستا خواهد شد.

پایسته ضمن تشکر و حمایت از برگزاری چنین جلساتی بیان کرد: ما برای برون رفت از مشکلات و به جریان انداختن یک فعل باید همراه با برنامه های مدون مسیر ها را طی کنیم و در همین راستا و برای برون رفت مدارسی که در شرایط خوب آب و هوایی دارای مشکلات هستند طرح هر مدرسه یک سوئیت را کلید زدیم و به زودی شاهد راه اندازی این مراکز خواهیم بود .

وی در ادامه گفت: مشارکت های اولیا و مردمی را باید پررنگتر کنیم و آن را در چند بعد "عمران"،"ارتقاء و ایجاد در آمد" ، "حمایت از محرومان" و "هزینه های اجرایی" طبقه بندی کنیم .

پایسته در پایان بیان کرد: اگر نخبگان دور هم جمع شوند و تفکرات بین الاذهانی داشته باشند، می توانند ایده های خوب و نویی را شکل دهند که برای سازمان آموزش و پرورش مثمر ثمر باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار