مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان:

بسط و توسعه عدالت آموزشی ، جهت گیری کلان آموزش و پرورش هرمزگان است

هرمزگان(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در نشست خبری با اشاره به برنامه ها و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تمرکز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنا و محور همه جهت گیری های ما در تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۸۸۲۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بسط و توسعه عدالت آموزشی ، جهت گیری کلان آموزش و پرورش هرمزگان است

موسی دادی زاده سرخایی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به توسعه عدالت آموزشی در این استان گفت: هیچ دانش آموزی نباید به دلیل عدم استطاعت مالی از مدرسه جا بماند .

دادی زاده با بیان اینکه مطابق سند توسعه پنجم ، پنجاه درصد دانش آموزان باید به مدارس فنی و حرفه ای و کارو دانش هدایت شوند، اظهار داشت: توسعه عدالت آموزشی از برنامه های دیگرماست ، کف این عدالت آموزشی این است که تمام دانش آموزان استان هرمزگان که در سن مدرسه قرار دارند باید جذب مدرسه شوند .

وی با تاکید براینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان کانون یادگیری محلی یاد شده است، افزود: مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت در جامعه است و تمامی سیاستگذاری ها و اهداف آموزش در حوزه تعلیم و تربیت باید در این کانون تحقق پیدا کند.

این مسئول کیفیت بخشی وارتقاء جایگاه مدارس را از برنامه های دیگری آموزش و پرورش استان خواند و افزود: ما برای مدرسه به عنوان یک کانون یادگیری محلی ذینفع هایی تعیین کرده ایم، دانش آموزان، اولیا، معلمان، دبیران، کادر اداری و مردمی که در محله زندگی می کنند از ذی نفعان مدرسه هستند .

دادی زاده با تاکید بر ساحت های ششگانه عنوان کرد: مدارس باید تاثیرات مثبتی بر محله ای که در آن حضور دارد داشته باشند تا تعاملی هم افزا ایجاد شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار داشت : توسعه گفتمان سند تحول بنیادین آمورش و پرورش نیز ازدیگر اهداف ماست یعنی دانش آموزان و اولیاء باید آشنایی کامل با این سند داشته باشند، به حقوق خود و تکالیف خانواده ها آشنا باشند و می بایست گفتمانی در راستای سند تحول بنیادین با آنان داشته باشیم .

وی خاطر نشان کرد: بعد از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند دیگری به نام برنامه درسی ملی داریم و در چارچوب تحقق این برنامه گام برمیداریم .

دادی زاده در بخش دیگری از سخنانش از ارتقاء منابع انسانی آموزش و پرورش استان خبر داد وافزود: توانمندسازی نیروی انسانی ، آموزش ضمن خدمت و برگزاری کارگاه های آموزشی ، افزایش انگیزه و بهبود منزلت فرهنگی و اجتماعی فرهنگیان نیز در دستور کار این مدیریت است .

این مسئول درادامه عنوان کرد: توسعه مشارکت در آموزش و پرورش راهکار دیگری است که در ابعاد مختلف و از جمله در بحث مدرسه سازی پیگیری کردیم.

وی از کلنگ زنی شانزدهمین مدرسه خیرساز در یک ماه گذشته نیزخبر داد واظهار داشت : با مشارکت مردم کمبود فضای آموزشی را جبران وهمچنین در این راستا با مشارکت سازمان های مختلف همچون نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران، میراث فرهنگی، آتش نشانی، سازمان بنادر و کشتیرانی و ... رشته های جدیدی متناسب با نیاز بازار کاراستان هرمزگان در هنرستان ها ایجاد کرده ایم.

دادی زاده توسعه و تجهیز فضاها و محیط های یادگیری ، انعقاد تفاهم نامه با کانون های پرورش فکری کودکان ، توسعه و تقویت انجمن های اسلامی دانش آموزی ، بسیج دانش آموزی، انجام مذاکرات متعددی با وزارت رفاه، انجمن ها و نهادهای خیریه و همکاران در وزارت آموزش و پرورش را از دیگر اقدامات خود اعلام نمود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار