در گفت‌وگو با پانا

جلال چراغپور: گروه تیم ملی ایران در جام ملت‌ها، در عین سادگی پیچیده است

سرمربی پیشین تیم ملی:‌ کی‌روش به تیمش اعتقاد کامل دارد

تهران (پانا)- علیرضا دهقانی/ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است هرچند تیم‌های عراق، یمن و ویتنام در جام ملت‌ها گروه آسانی را برای تیم ملی ایران تشکیل داده‌اند، همین گروه آسان می‌تواند برای شاگردان کی‌روش پیچیده باشد.

کد مطلب: ۸۸۲۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جلال چراغپور: گروه تیم ملی ایران در جام ملت‌ها، در عین سادگی پیچیده است

جلال چراغپور در گفت‌وگو با پانا درباره لیست تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات گفت: وقتی لیست بازیکنانی را که از سوی کی روش دعوت شدند تا در جام ملت‌ها پا به توپ شوند، می‌بینیم متوجه می‌شویم که تیم کی‌روش با کمترین تغییر در مقایسه با جام جهانی روبه‌رو بوده است. او تمام کسانی که باید نگه دارد را در تیم حفظ کرده و با کمترین تحول لیست تیم ملی را انتخاب کرده است. این موضوع نشان می‌دهد کی‌روش به تیمش اعتقاد کامل دارد و به همین دلیل است که بعد از شش ماه که از جام جهانی می‌گذرد او در ترکیب تیمش هیچ تغییری ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: کی روش حتی علی علیپور که آقای گل لیگ برتر است را هم کنار گذاشت تا این بار هم نشان دهد به ترکیب تیمش اعتقاد دارد. با توجه به اینکه شش ماه از جام جهانی گذشته است و معمولاً تیم‌ها تغییراتی داشته‌اند و نقاط ضعف خود را پیدا کرده‌اند، شاید انتظار می‌رفت که کی روش هم‌ چنین تفکری داشته باشد و دست به تغییر در تیم ملی بزند اما او به تیمش اعتقاد دارد و باید دید بعد از جام ملت این تفکر او درست بوده است یا نه.

سرمربی سابق تیم ملی ایران در سال‌های 1361 و 1362 درباره وضعیت تیم ملی در مقایسه با دیگر مدعیان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا گفت: به نظرم جام ملت‌ها نقطه تحول تیم‌های آسیایی است. در جام جهانی غیر از ژاپن تمامی تیم‌های آسیایی در مرحله گروهی حذف شدند. بنابراین ژاپن در این آوردگاه وضع ویژه‌ای در مقایسه با سایر مدعیان خواهد داشت. کره جنوبی در جام جهانی آلمان را حذف کرد، ایران از سد مراکش گذشت، عربستان مصر را شکست داد و استرالیا هم عملکرد خوبی داشت؛ تمام این تیم‌های می‌توانند مدعی قهرمانی در امارات باشند. حالا به این جمع مدعی، عراق را هم اضافه کنید که می‌تواند در جام ملت‌ها برای تیم‌های مدعی دردسرساز باشد. قطر و امارات هم با قدرت در این دوره حاضر می‌شوند.

وی در پایان درباره گروه ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: ما در مرحله نخست قرعه آسانی داریم. اولین بازی ایران مقابل یمن است، این تیم اگرچه ضعیف است اما در بازی اول تمام تلاش خودش را می‌کند که گل‌های زیادی نخورد. بنابراین اگر ما بتوانیم دو یا سه گل به یمن بزنیم به طور حتم در بازی بعدی یمن که با عراق به میدان می‌رود، عراقی‌ها به این تیم گل‌های بیشتری می‌زنند و با تفاضل گل می‌توانند به عنوان تیم اول گروه صعود کنند. قرعه ایران در کنار اینکه به نسبت در مرحله نخست آسان است، این پیچیدگی را هم دارد بنابراین ما باید خیلی بیشتر تلاش کنیم. به نظرم به عنوان تیم اول یا دوم صعود می‌کنیم البته اگر به عنوان تیم اول صعود کنیم به قرعه آسان‌ترین می‌رسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار