چهار طرح بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی کاشان به بهره برداری رسید

کاشان (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: چهار طرح بهداشتی و درمانی به ارزش 17 میلیارد و 500 میلیون ریال در روستاهای آزران ، ورکان، ویدوج و پنداس از توابع بخش برزک با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۸۱۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
چهار طرح بهداشتی و درمانی  در مناطق روستایی کاشان به بهره برداری رسید

ابراهیم کوچکی اظهار کرد: برای ساخت و تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت روستای آزران با زیربنای 450 مترمربع نزدیک به هفت میلیارد ریال توسط حمید رضا رنجبر یکی از شهروندان نیکوکار با هدف تامین و ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی و بهداشتی مردم منطقه هزینه شده است .
وی افزود: خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری، مراقب سلامت زن و مرد، مشاوره سلامت روان و تغذیه، واکسیناسیون و سلامت محیط و کار در این واحد بهداشتی درمانی ارائه خواهد شد .
وی تصریح کرد: برای ساخت خانه بهداشت در روستاهای ورکان، ویدوج و پنداس روستایی که هر کدام 193 مترمربع زیربنا دارد، مبلغ 10میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارهای دانشگاه ، کمک خیرین سلامت و بنیاد برکت اختصاص یافت .

وی گفت: ارائه خدمات پزشکی، بهداشتی برای گروه های هدف شامل مادران باردار، نوزادان، دانش آموزان، میانسالان، سالمندان، خدمات دارویی، پرستاری، مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط و حرفه ای از جمله اقدامات بهداشتی و درمانی این مراکز می باشد.

کوچکی تصریح کرد: یکی از معیارهای اساسی در توسعه کشورها، شاخص سلامت است و برای اینکه در این حوزه به سطح قابل قبول برسیم لازم است از همه ظرفیت های ممکن استفاده کنیم و در شرایطی که دولت با کمبود بودجه روبرو ست باید مشارکت نیکوکاران به صورت بهینه استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار