بیماران خاص رایگان تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می گیرند

کاشان (پانا) - مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان گفت: بیماران خاص که فاقد هرنوع بیمه ای هستند به صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار می گیرند و با دریافت دفترچه بیمه از خدمات بستری و سرپائی این دفترچه استفاده می نمایند.

کد مطلب: ۸۸۴۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بیماران خاص رایگان تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می گیرند

مسلم آشوری مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان اظهار کرد: بیماری‌های خاص به آن گروه از بیماری‌هایی گفته می‌شود که بیمار مجبور است مدتی طولانی یا تا پایان عمر تحت درمان و نظارت پزشکان متخصص بوده و یا از خدمات پزشکی و دارویی استفاده کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج گروه از بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، MS، هموفیلی و دیالیز از طرف وزارت بهداشت به بیمه سلامت معرفی شده‌اند و در سراسر کشور تحت پوشش بیمه‌ای پایه سلامت قرار دارند.

وی گفت: در حوزه شمال استان اصفهان 200 نفر از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 24 نفر بیماران هموفیلی، 85 نفر دیالیز ، 10 نفر تالاسمی، 17 نفر پیوند کلیه و 64 نفر دچار بیماری ام اس هستند.

آشوری به افزایش جمعیت بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: هیچ یک از دارو‌های بیماران خاص از پوشش بیمه‌ای خارج نشده و ۹۰ درصد هزینه‌ها از سوی این بیمه پرداخت می‌شود.

به گزارش پانا، 130 هزار نفر از ساکنان شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز تحت پوشش بیمه سلامت شمال استان اصفهان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار