چهل و ششمین نمایشگاه تخصصی دستاورد های هسته ای در یزد

یزد(پانا) _ چهل و ششمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای باهدف رونمایی از توان هسته ای کشور و حمایت از دستاوردهای نخبگان ایرانی در این صنعت برای اولین بار با امکان بازدید عموم مردم برگزار میشود.

کد مطلب: ۸۸۱۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
چهل و ششمین نمایشگاه تخصصی دستاورد های هسته ای در یزد

نشست خبری پیرامون برگزاری چهل و ششمین نمایشگاه تخصصی دستاورد های هسته ای امروز صبح با حضور معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد مرکز یزد، محمدرضاسیدمیر مدیر روابط عمومی دانشگاه و محمدتقی شجاعی مسئول برگزاری نمایشگاه و جمعی از خبرنگاران در سالن اجتماعات ساختمان دکتر سلطانی دانشگاه آزاد برگزار شد.

دراین نشست محمدتقی شجاعی مسئول برگزاری نمایشگاه توضیحات جامع در مورد روند برگزاری نمایشگاه ارائه کرد و بیان داشت:این نمایشگاه در 20غرفه در مساحت 1000مترمربع که تمامی زمینه های صنعت هسته ای را به تفکیک شامل میشود با هدف حمایت از طرح های پژوهشی و حمایت از نخبگان این عرصه و با حضور جامعه دانشگاهی از 9 دی لغایت 13 دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار میشود.

وی افزود: این نمایشگاه بعد از 7 سال در استان یزد با ارائه دستاوردهای نوین و بروز عرصه هسته‌ای برگزار میشود و برای اولین بار جهت بالابردن سطح آگاهی عموم مردم در زمینه ی فناوری هسته ای وکاربرد این صنعت در زندگی آنها به خصوص در زمینه رادیوداروها که ما در این زمینه به خوکفایی رسیده و به 13کشور دنیا رادیودارو صادر میکنیم واین مایه غرور ملی و بالابردن سطح خودباوری است بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد اعلام شده است.

وی ادامه داد: بازدید دانش‌آ‌موزان باهماهنگی دراین نمایشگاه میسر است و این بازدید میتواند موجب ایجاد علاقه‌مندی در میان دانش‌آموزان و زمینه ساز حضور آنها در این عرصه شود .

در این نمایشگاه امکان بازدید از تکنولوژی و روند غنی سازی اورانیوم و سانتی‌فیوژ فراهم شده و مردم میتوانند پاسخ بسیاری از سؤالات خود در زمینه هسته‌ای و سؤال درمورد این باور غلط که غنی سازی اورانیوم در استان یزد موجب کاهش میزان بارش شده است را دریافت کنند.

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد مرکز یزد در این نشست بیان کرد:این نمایشگاه با تاکید به دستیابی اهداف ذکر شده برگزار میشود و امیدواریم علاقه‌مندی دانشجویان به علوم پایه که متاسفانه این روزها کاهش یافته افزایش یابد در مورد فعالیت هسته‌ای و پژوهش در این صنعت آزمایشگاه های لایه نازک وفیزیک ورشته ی فیزیک هسته ای در دانشگاه آزاد وجود دارد و بستر لازم برای این صنعت را داریم.

در حاشیه این نشست به حادثه تلخ تصادف اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات و تأسف در این زمینه و اینکه باید فکری اساسی در مورد امکانات دانشگاه ‎ ها شود واینکه متاسفانه هیچکدام از مسئولان پاسخگوی این حادثه نبوده و عذرخواهی نکرده‌اند که حتی این عذر خواهی نیز دردی از این حوادث شوم دوا نخواهد کرد پرداخته شد که در راستای این صحبت‌ها وسوالات طباطبایی بیان کرد: مسئولین نسبت به این حادثه واکنش جدی نشان دادند رییس دانشگاه در محل حادثه حضور یافته وبه کمک پرداخته است و7 نغر از مدیران واحد ها در پی این حادثه عزل شدند ومعاون پزشکی دانشگاه پیگیر وضعیت درمانی دانشجویان حادثه دیده هستند.

درپایان وعده نشست خبری ویژه بررسی وضعیت دانشگاه آزاد وشهریه ها و امکانات و پاسخگویی به سوالات در این زمینه ها داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار