مشاور معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

در ۱۸ دستگاه کشور تنها ۲ مدیرعالی «زن» وجود دارد

تهران (پانا) - مشاور معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برای تحقق ٣٠ درصد پست‌های مدیریتی برای بانوان به ١4 هزار پست مدیریتی نیاز است، گفت در برخی دستگاه‌ها مدیران عالی زن وجود ندارد به طوری که تعداد ۱۲ دستگاه حتی یک مدیر عالی زن ندارند و در ۶ دستگاه تنها دو مدیر زن وجود دارد.

کد مطلب: ۸۸۱۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
در ۱۸ دستگاه کشور تنها ۲ مدیرعالی «زن» وجود دارد

زهرا جواهریان پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران، وزراء و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با اشاره به تعداد مدیران منصوب شده در دستگاه‌های اجرایی گفت: تعداد مدیران زن در سال ۹۶ در همه سطوح از ۸.۸ به ۱۰.۳ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است. تعداد مدیران عالی زن در سال ۹۶ از ۳.۲ درصد به ۳.۹ درصد، تعداد مدیران میانه در سال ۹۶ از ۵.۹ درصد به ۶.۸ درصد در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تعداد مدیران پایه در سال ۹۶ از ۱۰.۲ درصد به ۱۲ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است به عبارت دیگر تعداد مدیران از ۶۲۲۵ مدیر در سراسر کشور به ۷۲۲۵ مدیر افزایش یافته است، البته این محاسبات به غیر از مدیران استانداری، بخشداری و فرمانداری است که حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

جواهریان تصریح کرد: در مجموع تعداد مدیران زن و مرد در کشور ۷۰ هزار و ۶۱۰ نفر هستند که سهم مدیران زن از این تعداد ۷۲۲۵ نفر و سهم مدیران مرد ۶۳ هزار و ۳۵۵ نفر است. هدف این است که بعد از برنامه ششم توسعه تعداد مجموع کل مدیران زن به ۲۱ هزار و ۱۸۴ نفر افزایش یابد و اگر بخواهیم تصمیمات ما تحقق یابد باید در سه سال آینده ۱۴ هزار مدیر زن منصوب شود.

جواهریان ادامه داد: برای داشتن بانک اطلاعاتی جامع اقدام به تهیه بانک اطلاعاتی مدیران زن کرده‌ایم و از مشاوران وزراء تقاصا داریم زنان توانمند را شناسایی کنند و براساس شایسته سالاری آنها را معرفی کنند.

مشاور معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در برخی دستگاه‌ها مدیران عالی زن نداریم، گفت: تعداد ۱۲ دستگاه حتی یک مدیر عالی زن ندارند و در ۶ دستگاه تنها دو مدیر زن وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار