رئیس سازمان دانش آموزی قم: «سفر به آینده» از قم کلید می خورد

قم (پانا)- رئیس سازمان دانش آموزی قم از آغاز طرح آموزشی «سفر به آینده» با مشارکت سازمان دانش آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۰۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش آموزی قم: «سفر به آینده» از قم کلید می خورد

ابوالفضل پور محمدیان رئیس سازمان دانش آموزی قم در مصاحبه با پانا اظهار کرد: این سازمان قصد دارد در یک طرح مشارکتی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم تحصیلی را با حضور در دانشگاه و گردشگری علمی به یک سال جلوتر برده و آنها را در چالش علمی آینده خود قرار دهد.

رئیس سازمان دانش آموزی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، ایجاد تفریح، شادی، انگیزه و نشاط برای ادامه تحصیل دانش آموزان خواهد بود.

وی افزود: معرفی هنرستانها، دبیرستانها، مراکز حوزوی و دانشگاه‌ها و رشته‌های هنرستانی، دانشگاهی و علوم حوزوی استان، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جویای کار و استفاده از تجارب پیشکسوتان آموزش و پرورش از اهداف دیگر این طرح است.

پورمحمدیان گفت: تیم اجرا در این بسته شامل: سازمان دانش آموزی به عنوان مجری طرح، معاونت متوسطه و هسته‌ی مشاوره به عنوان هماهنگ کننده‌ی طرح، پژوهش سرای برقعی ناحیه 3 آموزش و پرورش قم به عنوان ستاد برنامه ریزی طرح، نماینده مدیران مدارس متوسطه اول و دوم به عنوان مشاور اجرایی طرح، سازمان گردشگری استان قم به عنوان مشاور طرح، شهرداری و سازمان اتوبوسرانی به عنوان حامی و تسهیل‌گر طرح، کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان به عنوان مشاور در برنامه ریزی طرح، خانه معلم استان به عنوان مکان انجام سمینار و پذیرایی، روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی به عنوان رابط و هماهنگ کننده طرح و با همکاری خبرگزاری پانای استان قم می باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی قم مراحل اجرای طرح را بر شمرد و گفت: تشکیل کارگروهی از نمایندگان تیم اجرا در پژوهش سرای برقعی با مجوز سازمان دانش آموزی استان و همچنین تدوین نقشه‌ی راه شامل نقش هر یک از اعضا و برآورد هزینه‌ها، تشکیل جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش استان در استانداری و مصوب کردن بودجه و هماهنگی بین دستگاهی می باشد.

خاطر نشان می شود این طرح قرار است از بهمن 1397 و همزمان با هفته جهانی مشاغل و از استان قم کلید بخورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار