همزمان با هفته سواد آموزی مدیر آموزش و پرورش منطقه 10 شهر تهران به مناسبت هفته سواد آموزی پیامی صادر کرد

تهران (پانا) - حضرت امام خمینی رحمه‌الله با پیام تاریخی خود در هفتم دی ماه 1358 ، از همگان مبارزه ضربتی با بی‌سوادی را خواست و در بخشی از آن فرمود : مایه بسی خجلت است که در کشوری که مهد علم و ادب بوده و در سایه اسلام زندگی می‌کند، بی‌سواد وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۸۸۰۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
همزمان با هفته سواد آموزی مدیر آموزش و پرورش منطقه 10 شهر تهران به مناسبت هفته سواد آموزی پیامی صادر کرد

غلامعلی ارغوانی مدیر آموزش و پرورش منطقه 10 به مناسبت هفته سواد آموزی پیامی صادر کرد.

« سواد آموزی یک تکلیف شرعی و دینی است» امام خمینی ( ره )

اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است. خداوند بشر را آفریده و عقل را برای اندیشیدن در او به ودیعه نهاده است، تا حق و باطل، خیر و شر و زشت و زیبا را از هم تمیز دهد و راه خویش را در زندگانی بازیابد و در عین حال، از لغزش‌ها و زیان‌های جهل و نادانی مصون بماند.این هدف، جز از راه عقل‌پروری و دانش اندوزی میسر نیست.

از این رو، اسلام مقام علم را بس والا معرفی کرده و از آغاز، مبارزه با بی‌سوادی را شروع و از همه فرصت‌ها برای مبارزه با این پدیده شوم استفاده نموده است. این دین سترگ، دانش‌اندوزی را یکی از ضروریات قرار داده و از این رو، مسلمانان توانستند در علم و دانش، به پیشرفت‌های شگرفی برسند.

حضرت امام خمینی رحمه‌الله با پیام تاریخی خود در هفتم دی ماه 1358 ، از همگان مبارزه ضربتی با بی‌سوادی را خواست و در بخشی از آن فرمود : مایه بسی خجلت است که در کشوری که مهد علم و ادب بوده و در سایه اسلام زندگی می‌کند، بی‌سواد وجود داشته باشد.

اینجانب به سهم خود از تلاش مدیران ، همکاران و آموزش دهندگان در نهضت سواد آموزی سپاسگزاری نموده و توفیق روز افزون برای آنان خواهانم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار