استاندار خوزستان در آیین گرامیداشت هفته سوادآموزی: 

ارتقای شاخص های سوادآموزی ارتباط معناداری با کاهش میزان آسیب های اجتماعی در جامعه دارد

رشد سوادآموزی در خوزستان بالاتر از میانگین کشوری است

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان گفت:ارتقای شاخص های سوادآموزی ارتباط معناداری با کاهش میزان آسیب های اجتماعی در جامعه دارد و استان خوزستان با رشد سالانه ۲/۸ درصد در حوزه سوادآموزی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

کد مطلب: ۸۸۱۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای شاخص های سوادآموزی ارتباط معناداری با کاهش میزان آسیب های اجتماعی در جامعه دارد

غلامرضا شریعتی امروز در آیین گرامیداشت هفته سوادآموزی با بیان اینکه سوادآموزی به یک اولویت در کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: گسترش سوادآموزی در جامعه مهمترین عامل کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی با اشاره به رشد قابل توجه درصد سوادآموزی در خوزستان، عنوان کرد: میانگین کشور رشد سوادآموزی سالانه ۲/۳ درصد است استان خوزستان با داشتن رشد ۲/۸ درصدی بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است که این موفقیت حاصل تلاش های گسترده همکاران ما در آموزش و پرورش خوزستان است.
استاندار خوزستان در ادامه گفت: مجموعه سوادآموزی به عنوان یک نهاد تاثیرگذار فرهنگی از ابتدای انقلاب تاکنون موفقیت های گسترده ای را در سطح جامعه رقم زده است. درصد سوادآموزی از ۴۷/۵ درصد قبل از انقلاب به ۹۲/۵ در سال ۹۵ رسیده است که این موفقیت شایسته تقدیر و تشکر است.
شریعتی در عین حال با اظهار اینکه سوادآموزی تاثیر بالایی بر بسط صلح در جامعه دارد، خاطرنشان کرد: ارتقای شاخص های سوادآموزی ارتباط معناداری با کاهش میزان آسیب های اجتماعی در جامعه دارد زیرا فرد باسواد کمتر به سمت ارتکاب بزه های اجتماعی می رود. به همین دلیل باید همه تلاش ها در راستای ارتقای وضعیت سوادآموزی و دانش متمرکز شود.


او با اشاره به اهمیت کاهش فاصله سوادآموزی بین زنان و مردان در جامعه، تصریح کرد: این فاصله با تلاش های صورت گرفته توسط مجموعه سوادآموزی کشور به ۵ درصد رسیده است. این آمار نیز قابل قبول نیست و باید تمام تلاش خود را برای کاهش فاصله سوادآموزی بین زنان و مردان به کار ببندیم.


استاندار خوزستان همچنین گفت: زنان نیمی از جامعه ایرانی هستند. بانوان ظرفیت های بالایی در همه حوزه های عملکردی کشور دارند و تنها راه استفاده از این ظرفیت عظیم گسترش سوادآموزی و دانش در بین جامعه بانوان کشور است.

زنان نیمی از جامعه ایرانی هستند. بانوان ظرفیت های بالایی در همه حوزه های عملکردی کشور دارند و تنها راه استفاده از این ظرفیت عظیم گسترش سوادآموزی و دانش در بین جامعه بانوان کشور است.


شریعتی در ادامه با برشمردن موفقیت های آموزش و پرورش خوزستان در حوزه سوادآموزی، توضیح داد: رشد شاخص سوادآموزی و همچنین راه اندازی مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در زندان در راستای آموزش سواد به زندانیان شایسته تقدیر و تشکر است.


وی افزود: جامعه باسواد و دانش محور جامعه ای برای از خشونت و آسیب های اجتماعی است. در راهبردهای آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی توجه به این مقوله متجلی است.


استاندار خوزستان در پایان یادآور شد: در راستای پیشبرد اهداف مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان با تمام توان در کنار آموزش و پرورش ایستاده ایم. امیدواریم با استفاده از ظرفیت های موجود بتوانیم آگاهی و دانایی محوری را در خوزستان گسترش دهیم و در راستای برقراری عدالت آموزشی گام برداریم.

آیین گرامیداشت هفته سوادآموزی صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و جمعی از فعالان حوزه سوادآموزی در سالن طلائیه ناحیه ۴ اهواز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار