محمدمهاجری:نقل قول از «منبع آگاه» مقدمه جعل خبر است

تهران (پانا) - محمد مهاجری، روزنامه‌نگار، معتقد است که استفاده از «منبع آگاه» در رسانه ها مقدمه خبرجعلی است.

کد مطلب: ۸۸۰۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
محمدمهاجری:نقل قول از «منبع آگاه» مقدمه جعل خبر است

به گزارش خبر آنلاین، مهاجری که در نخستین نشست از سلسله جلسات «نقد و اندیشه» با موضوع «فیک‌نیوز» به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سخن می‌گفت، در این باره تاکید کرد:‌ مقام آگاه اگر شجاعت ندارد که اسمش منتشر شود، همان بهتر که سکوت کند.

او اشاعه خبرهای جعلی را ناشی از ساختارهای رسانه ای کشور دانست و گفت: متاسفانه فیک‌نیوز و اخبار دروغ از سایت‌های پستویی و زیرپله‌ای و رسانه‌های ضدنظام گاهی به صحن علنی مجلس شیفت پیدا کرده است نمونه‌اش درخواست2500 نفر از مقامات ایرانی و بستگانشان برای اقامت در آمریکاست که از طرف نهادهای رسمی تکذیب شد.

به گفته این روزنامه‌نگار نقل ناقص خبر و تقطیع آن، با اینکه در ظاهر دروغ نیست، اما در واقع، دروغ است. مانند کسی است که به این بخش آیه قران که می‌فرماید «ولاتقربوالصلاه» استناد می‌کرد و نماز نمی‌خواند؛ او با حذف بقیه آیه، هدف غلط خود را پیگیری می‌کرد.

مهاجری افزود: رسانه معتبر جز در موارد بسیار استثنایی که کاربرد خاص دارد، به منبعی که حاضر نیست خودش را معرفی کند اعتماد نمی‌کند. به تجربه می گویم اکثر خبرهایی که از منبع آگاه نقل می شود، ساخته خبرنگارها و اصحاب رسانه است و منطبق بر شنیده های نامعتبر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار