محمد مهاجری *

مرحوم هاشمی، خانم عفت مرعشی، خانم فاطمه رجبی

 درمصاحبه ای که در نیمه دهه ۸۰ با مرحوم آیت الله هاشمی داشتم، سخن به مخالفان ایشان رسید. آنچه در زیر می آید خاطره برخورد او از یکی از مخالفانش است که پیشتر، در یکی از نشریات به چاپ رسید. در دومین سالگرد مرحوم آقای هاشمی شاید بازگویی این خاطره خالی از لطف نباشد.

کد مطلب: ۸۸۴۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مرحوم هاشمی، خانم عفت مرعشی، خانم فاطمه رجبی

خانم فاطمه رجبی، همسر آقای غلامحسین الهام (عضو کابینه احمدی نژاد) در دوره ای با ادبیاتی تند علیه افراد مختلف از جمله مرحوم هاشمی سخنرانی و مصاحبه می کرد. بعد از چندسال حرفهای جنجالی، او به سکوت روی آورد و الان ۱۰-۱۲سال است که حرف و عکسش بر رسانه ها نقش نمی بندد.

آقای هاشمی در پاسخ یکی از پرسشهای مصاحبه در باره مخالفانش به خانم رجبی هم اشاره کرد و با لبخند،موضوعی را مطرح کرد.

او گفت: "روزهای دوشنبه معمولا با رهبرانقلاب دیدار داشتم. یکی از دوشنبه ها که برای رفتن به دیدار ایشان آماده می شدم،حاج خانم(همسرایشان ،خانم عفت مرعشی) اصرار کرد من هم همراهت می آیم. هرچه سعی کردم او را منصرف کنم موفق نشدم. می گفت می خواهد خدمت آقا بگوید که اگر حرفهایی که خانم رجبی علیه من می گوید راست است پس چرا در پست رئیس مجمع تشخیص مصلحت مانده ام، و اگر دروغ است چرا جلوی این حرفهای کذب گرفته نمی شود؟"

آقای هاشمی گفت :"من به حاج خانم گفتم نیازی به آمدن او نیست و خودم موضوع را مطرح می کنم اما نپذیرفت. از آنجا که نمی خواستم این موضوع در حضور مقام معظم رهبری مطرح شود، تصمیم گرفتم اصل قرار با ایشان را لغو کنم. "

آقای هاشمی ادامه داد: "وقتی حاج خانم مطلع شد که قرار را لغو کردم تصمیم گرفت خودش به دیدار آقا برود و رفت و خدمت ایشان رسید . ظاهرا مسئله را با ادبیات خودش خدمت ایشان مطرح کرده بود و گلایه هاش را گفته بود. آقا هم با شنیدن سخنان او خندیده بودند و فرموده بودند موضوع را بررسی می کنند."

نمی دانم سکوت بعدی خانم رجبی نتیجه این بررسی بود یا نه. اما برایم جالب بود که حرفهای او اصلا برای هاشمی اهمیت نداشت.

*مطالب داخل گیومه، نقل به مضمون است

*روزنامه‌نگار

منبع: خبرآنلاین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار