رئیس دانشگاه فرهنگیان: تربیت معلم ایران شایسته قرارگرفتن در بین 3 نظام برتر تعلیم‌و‌تربیت جهان است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم ایران را شایسته قرارگرفتن در جزو 3 نظام برتر تعلیم و تربیت جهان دانست.

کد مطلب: ۸۷۹۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فرهنگیان: تربیت معلم ایران شایسته قرارگرفتن در بین 3 نظام برتر تعلیم‌و‌تربیت جهان است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در مراسم روز ملی پژوهش و سومین جشنواره دانشجویی پویش به گذشت صد سال تربیت معلم در ایران سابقه تربیت معلم ایران را 207 سال دانست و گفت: «جشن انقلاب اسلامی در ایران مصادف بود با تاسیس مراکز تربیت معلم در کشور؛ هیچ روشی بهتر از پژوهش و فکر نیست. در کنار غرق کردن افراد در آموزش باید روش ارائه دهیم، شعار غربی‌ها در دوره رستاخیز علمی‌شان این بود که دانش به قدر کافی جلو رفته و اکنون نوبت پژوهش است و نوبت تفسیر جهان تمام شده و نوبت به تسخیر جهان شده است.»

او ادامه داد: «ملت پیشرو در پژوهش همدیگر را مطالعه و الگو می‌گیرند چنانکه حضرت علی (ع) می‌فرمایند حکمت و دانش گمشده مومن است. دانش وحشی و بی‌وطن است. علم را باید خود تعریف و در اختیار بگیرید و این ارتباط با تربیت افراد دارد.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان رصد کردن مستمر یکدیگر را از ویژگی‌های ملت‌های پیش رو در پژوهش دانست و گفت: «بخش زیادی از دنیای پژوهش جاسوسان علمی هستند، در دنیای کنونی برده‌داری افراد تمام شده و برده‌داری علمی و شکار مغز‌ها مورد توجه است.»

او الگوبرداری و بومی‌سازی و ارائه الگوهای ملی و مدل واره‌ها را ویژگی ملت‌های پیشرو در پژوهش دانست و گفت: «برای پیش رو بودن در عرصه پژوهش باید آینده‌پژوهی کنید، برای پژوهش هزینه کنید.»

او افزود: «تربیت معلم ایران شایسته این است که جزو 3 نظام برتر تعلیم و تربیت جهان قرار گیرد، باید به سمت تولیدات علمی مفید و کاربردی حرکت کنیم. میان رشته‌ای کار کردن و پرهیز از کپی‌برداری و راه‌های رفته از دیگر ویژگی‌های پیش رو بودن است و باید نوآور بود.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: «ملت‌های پیش رو در پژوهش به درس، روش و کارگاه پژوهشی نگاه مضاعف و ویژه‌ای دارند. توصیه میکنم از روش‌های مدرن پژوهش استقبال و در این زمینه مطالعه داشته باشید.»

او برنامه صد سال تربیت معلم در ایران، غنی‌سازی پژوهش، استقبال از ایده‌های ناب، استقبال از چاپ آثار و برگزاری کارگاه‌های پژوهشی را از برنامه‌های مهم برشمرد و انتشار حداقل یک مجله پژوهشی در هر استان را توصیه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار