نشست کارگروه تخصصی مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز برگزار شد

بوشهر (پانا) - نشست کارگروه تخصصی مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز در شهر بوشهر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۹۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست کارگروه تخصصی مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز برگزار شد

حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فضای حاکم بر بازی های رایانه ای در استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا ورود بازی ها از راه های مختلف آبی و زمینی کنترل شود.

ماحوزی افزود: خانواده ها باید در خصوص استفاده فرزندان خود از بازی ها حساس باشند زیرا توجه به این مهم باعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود.

وی با اشاره به اینکه از ٢٣ میلیون کاربر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای کشور ٨٠ درصد آنها را دانش آموزان تشکیل می دهند، بیان کرد: این یک زنگ خطر برای جامعه است زیرا کودکان و نوجوانان در این سن قشر آسیب پذیر هستند.

وی تصریح کرد: دشمن با استفاده از جنگ نرم و طراحی بازی های رایانه ای غیرمجاز تلاش دارد خشونت را در بین کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این سرزمین ترویج دهد .

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز بیان کرد: گرایش کودکان به بازی های رایانه ای به دلیل ایجاد رقابت و سرگرم کنندگی به این بازی ها اجتناب ناپذیر است و به همین دلیل در مقابل این ابزار تولید محتوای متناسب با فرهنگ بومی، ملی، مذهبی و اعتقادی امری ضروری است .

محمدرضا بحرانی افزود: برای پیشگیری از گرایش به بازیهای رایانه ای غیر مجاز باید آموزش های لازم به خانواده ها و مربیان به خصوص مربیان مهدهای کودک ارائه شود تا در جریان تهدید این نوع بازیها قرار گیرند .

در ادامه مدیران دستگاه های اجرای به بیان دیدگاه و نظرات خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار