با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان:

نشست تخصصی مدیران متوسطه اول دشتستان برگزار شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_ مدیر آموزش و پرورش دشتستان گفت: مدارس امانتی ماندگار نزد مدیران هستند که برای رشد و تعالی آن باید همه تلاش خود را بکارگیرند.

کد مطلب: ۸۹۴۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی مدیران متوسطه اول دشتستان برگزار شد

سید حسن لواسانی فرد صبح سه شنبه بیست و سوم بهمن ماه در نشست تخصصی مدیران متوسطه اول در محل سالن دبیرستان شاهد محمد رسول الله اظهار داشت: هر مدیر در مدرسه اش خود را در جایگاه یک رئیس اداره ببیند و مدرسه را امانت ماندگار نزد خود داند.

وی با تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی و تشکر از حضور فرهنگیان و دانش آموزان در راهپیمایی 22 بهمن در ادامه افزود: با یک مدیریت مستقل مدرسه محور، معلم محور و دانش آموز محور از مدرسه تحت مدیریت خود نگه داری کنید و برای رشد آن تلاش نماید.

لواسانی فرد تغییرات مدیریتی را زمینه پویایی و ایجاد انگیزه در سایرین دانست و تصریح کرد: همیشه کاستی ها وجود داشته و گاهی اوقات رفع برخی از مشکلات از دستمان خارج است ولی طوری عمل کنیم که پس از پایان خدمتمان مجموعه تحت هدایت ما از روند رو به جلوی برخوردار باشد.

این مقام مسئول در بحث اجرای جشنواره ها و افتخارات کسب شده دانش آموزان و فرهنگیان در این جشنواره ها اظهار کرد: در برگزاری جشنواره ها طوری برنامه ریزی شود که صد در صد دانش آموزان در مراحل اولیه درگیر آن باشند و ذهن آنها اهداف برگزاری جشنواره ها را درک کند.

لواسانی فرد تاکید داشت: مدیر مدرسه اشراف کامل بر روند اجرایی مسابقات و جشنواره های مختلف داشته باشد تا حق دانش آموزی از بین نرود.

وی با بیان اهمیت اجرای طرح ایران مهارت ادامه داد: در حوزه طرح ایران مهارت با اینکه قرار بود 10 درصد از کل مدارس دولتی دوره متوسطه اول انتخاب شوند، ولی از آنجایی که سال اول اجرای این طرح بود همه مدارس تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

لواسانی فرد تصریح کرد: طرح ایران مهارت در راستای سوق دادن دانش آموزان در زمینه هدایت تحصیلی به رشته های فنی و حرفه ای بسیار ارزشمند و زیر ساخت های هدایت دانش آموزان به این رشته ها را فراهم می کند.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: رشته های تئوری مثل ریاضی، علوم تجربی و انسانی دیگر پاسخ گوی بازار کار کشور نیست و باید دانش آموزان با معدل بالا و علاقه مند به سمت رشته های فنی هدایت شوند.

سید حسن لواسانی فرد ادامه داد: مهارت افزایی در بین دانش آموزان را ترویج دهیم و حتی در مدارس استعدادهای درخشان که رشته های فنی و حرفه ای ندارند کارگاه های فناوری و فنی راه اندازی شود.

وی تاکید داشت: با وجود فضاهای باز مجازی همه ما مدیران و مسئولان زیر ذره بین افکار عمومی هستیم لذا با تواضع و فروتنی با مجموعه کاری خود تعامل داشته و مراقب اعمالمان هم در حوزه کاری و هم روابط اجتماعی و شخصی باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: یک مدیر باید حفظ شان و شخصیت همکاران و دانش آموزان را مد نظر قرار داده، با اولیا تعامل سازنده داشته باشد و در مسائلی همچون مرخصی ها در زمان بروز مشکل برای همکاران، با رعایت اصول قانونی آنها را درک کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دشتستان نیز در این نشست اظهار داشت: مدیران مدارس برنامه ریزی برای حضور صد درصدی در جشنواره نوجوان خوارزمی را داشته باشند.

امراله قاسمی گفت: مدیران تجزیه و تحلیل عملکرد در امتحانات دیماه، با تاکید و نگاه ویژه بر دروس هدف دوره متوسطه اول را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: نقاط ضعف و قوت برنامه ها را شناسایی و برای رفع نقاط ضعف و ارتقاء عملکرد آموزشی دانش آموزان اقدامات لازم انجام شود.

قاسمی تاکید کرد: طرح تقویت بنیه علمی در بهمن و اسفند ماه اجرایی می گردد و تاکید مجموعه مدیریت آموزش و پرورش دشتستان بر اجرای همه طرح های مصوب در تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار