اجراشدن سند تحول بنیادین توسط مدیران مدارس

یزد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت : مهم ترین عنصر در بین مولفه های گوناگون برای تعلیم و تربیت مدیران مدارس هستند.

کد مطلب: ۸۷۸۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اجراشدن سند تحول بنیادین توسط مدیران مدارس

" عباسعلی دانافر" در همایش اخلاق حرفه ای در مدارس ویژه مدیران شهرستان یزد گفت: مهم ترین عنصر در بین مولفه های گوناگون برای تعلیم و تربیت مدیران مدارس هستند که همه سیاست های آموزشی، علمی و فرهنگی تربیتی توسط آنها اجرا می شود.

وی به نکات مدیریتی در سوره انشراح اشاره کرد و افزود: راز و رمز موفقیت در سختی و تلاش و توکل به خداوند است و همیشه در همه کارها باید سعه صدر داشته باشیم.

دانافر ویژگی های مدیر خوب را داشتن سه اقتدار علمی، سنتی و درونی و ذاتی دانست و گفت: جهت اجرای سند تحول بنیادین در مدارس نیازمند مدیرانی با این خصوصیات هستیم.

وی تصریح کرد: اجراشدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش جز با دستان مدیران با اقتدار و توانمند امکان پذیر نمی باشد.

دانافر گفت : همه امور مدرسه باید در راستای اجرای سند تحول بنیادین باشد و وظیفه آموزش و پرورش تحویل شهروندانی است که وظایف و حقوق خود را بشناسند و بتوانند نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند .

دانافر با اشاره به نظریه پنجره شکسته افزود: باید چالش های پیش رو در محیط کار مان را بلافاصله برطرف کنیم تا تبدیل به بحران نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه همسو کردن والدین با مدرسه را یکی دیگر از وظایف مدیران بیان کرد و گفت: شکاف نسلی دیجیتالی که بین معلمان و والدین با دانش آموزان ایجاد شده است باید برطرف شود.

دانافر گفت: رسانه ها ریشه ای ترین عامل تغییر و تحولات و وقوع تحولات اجتماعی هستند که نباید از نقش آنها غافل شویم.

این مقام مسئول در پایان به کم تحرکی دانش آموزان بویژه دانش آموزان دختر اشاره کرد و گفت: برای ایجاد شادی و نشاط در مدارس باید سواد حرکتی دانش آموزان جدی گرفته شود .

گفتنی است در این مراسم از " سید امیر هاشمی " مدیر دبیرستان حاجی حسنی ناحیه دو یزد تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار