سالروز میلادبا سعادت امام حسن عسکری (ع) گرامی باد

اسلامشهر ( پانا) - از ویژگی های ممتاز زندگانی امام حسن عسگری (ع)، تسلیم نشدن آن حضرت در مقابل ظالمان و خود کامگان و اراده استوار آن امام در پیمودن راه حقیقت بود.

کد مطلب: ۸۷۸۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سالروز میلادبا سعادت  امام حسن عسکری (ع) گرامی باد

امام حسن عسکری (ع) سیمایی پر از مهر و عطوفت همراه با جذبه داشتند و دوران امامت امام حسن عسکری (ع) حدود شش سال بود که امام بیشتر آن را در تبعید و زندان گذراندو آن حضرت با سه خلیفه عباسی، معتز، مهتدی و معتمد، هم عصر بود.

امام حسن عسکری (ع) در کودکی به اجبار خلفای عباسی به همراه پدرش امام هادی (ع) مدینه را ترک کرد ودر شهر سامرا مرکز حکومت عباسیان در آن زمان عسگری اقامت گزید.

در آن دوران که خفقان و استبداد عباسیان بسیار شدید بود، امام حسن عسکری (ع) کمتر امکان می یافت تا جلسات درس و بحث تشکیل دهد و به سختی می توانست مستقیماً با توده های مردم و یا جویندگان دانش و معرفت، ارتباط برقرار کند.

یکی از مسائل مهم درنظر اهل بیت پیامبر(ص)،تبیین جایگاه امامت و بیان اهمیت مسئله رهبری در جامعه اسلامی بود،اهل بیت پیامبر(ص) در فرصت های گوناگون، آگاهی های لازم را در زمینه ویژگی های رهبری صالح و امین، به مردم می دادند، آنها این نکته را یادآور می شدند که هرگاه افرادی ناشایست و ستمکار بر مسند حکمرانی مردم قرار گیرند، جامعه آسیب می بیند و راه انحطاط را می پیماید.

امام حسن عسکری (ع) درباره شناخت حقوق برادران دینی و فروتنی در برابر آنان فرموده:کسی که به حقوق برادران خود آشناتر باشد، برای ادای آن حقوق بیشتر تلاش می کند و منزلتش نزدخدا بالاتر است. هرکه دردنیا برای برادران خود فروتنی کند،در پیشگاه خداوند از صدیقان محسوب می شود.

از ویژگی های ممتاز زندگانی امام حسن عسکری (ع)، تسلیم نشدن آن حضرت در مقابل ظالمان و خود کامگان و اراده استوار آن امام در پیمودن راه حقیقت بود.

آن حضرت در دوران امامت خود، علاوه بر مسئولیت هدایت مردم، رسالت دیگری نیز برعهده داشت و آن این بود که جامعه را برای دوران غیبت حضرت مهدی (عج) آماده کند،چرا که حضرت مهدی (عج)، منجی موعود عالم بشریت، فرزند امام حسن عسکری (ع) است و پس از امام حسن عسگری، دوران غیبت آغاز می شد البته در آن دوران حساس و پر خفقان،جان فرزند امام، از سوی حاکمان ستمکار عباسی در خطر بود، اما با لطف و عنایت خداوند و تدبیر امام حسن عسگری (ع)، حضرت مهدی (عج) از خطرها درامان ماند و پس از رحلت پدرش امام حسن عسگری از انظار غایب شد.

هم اکنون قرن ها از دوران غیبت سپری شده ، ولی بطور مسلم روزی امام مهدی (عج) ظهور می کند و بنیان ستم و بی عدالتی را در جهان فرو می ریزد تا عدل و قسط در سراسر عالم ، مستقر شود. آن روز موعود به اذن خداوند فرا خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار