مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حوزه بانوان باید شناخت نگرش ها و رفتارهایمان به سمت حقوق شهروندی متمایل شود

یزد (پانا) - نشست هم اندیشی بررسی مشکلات زنان درجامعه و راهکارهای حمایتی از زنان جهت حمایت از کانون خانواده. با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۸۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حوزه بانوان باید شناخت نگرش ها و رفتارهایمان به سمت حقوق شهروندی متمایل شود

" عباسعلی دانافر" در این نشست مهم ترین شاخص توسعه یافتگی جوامع امروزی را جایگاه زنان در جامعه دانست و افزود : زنان رکن اصلی توسعه جامعه هستند و در هرجامعه ای که توجه به زنان کم باشد آن جامعه مسیر توسعه یافتگی را نمی تواند طی کند.

وی اظهار داشت : سرمایه گذاری بر روی دختران و زنان در جامعه یک سرمایه گذاری بلند مدت است زیرا زنان نیمی از جامعه هستند و نیمه دیگر را هم آنها تربیت می کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به کم تحرکی بانوان به عنوان یک رفتار پرخطر اشاره کرد و افزود : کم تحرکی بانوان و دانش آموزان دختر در آینده زمینه ساز بروز آسیب های جسمی ، روانی و اجتماعی خواهد بود .

دانافرتلاش جهت حذف مفاهیم جنسیتی، تلاش جهت آموزش مجدد برای اصلاح و ترمیم نگرش ها در جامعه و رعایت حقوق شهروندی بانوان را از جمله مقوله های قابل پیگیری توسط بانوان بیان کرد .

وی با اشاره به اینکه نگاهها و ذهنیت مادران در شکل گیری شاکله شخصیتی فرزندان مهم است گفت : بانوان وظیفه دارند حقوق شهروندی را به فرزندانشان آموزش دهند تا به عنوان یک شهروند در هر نقشی که باشند وظایفشان را بدانند و به آن عمل کنندو از حقشان آگاهی داشته باشند وآن را مطالبه کنند.

" فاطمه دهقان " مشاور امور بانوان مدیر کل آموزش و پرورش نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این واحد از اجرای بخشنامه وزارت مبنی بر اهمیت به ورزش بانوان خبرداد و افزود : سلامت روان باید یکی از ارکان مهم در زندگی بانوان قرار داده شود .

گفتنی است بانوان اداره کل نیز در این نشست نظرات و دیدگاههای خود را با مدیر کل آموزش و پرورش استان در میان گذاشتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار