نشت گاز آمونیاک در کارخانه روغن نباتی نیشابور

نیشابور (پانا ) - نشت گاز آمونیاک از سیستم خنک‌کننده کارخانه روغن نباتی آتش نشانان 3 ایستگاه آتش نشانی نیشابور را بیش از 2 ساعت درگیر کرد.

کد مطلب: ۸۷۸۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نشت گاز آمونیاک در کارخانه روغن نباتی  نیشابور

سید مهدی حسینی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور با بیان این خبر گفت : با اعلام این حادثه به سامانه 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله یک تیم از آتش نشانان ایستگاه 3 و مسئول این ایستگاه و دو تیم از آتش نشانان ایستگاه های 4 و 5 با یک تانکر پشتیبانی به محل اعزام شدند .
حسینی اظهار داشت : این حادثه زمانی رخ داد که کارگران مشغول تخریب بخشهایی از ساختمان محوطه پشت بودند که در اثر بی دقتی به لوله های سیستم سرد کننده که در حال حاظر فقط برای تولید یخ از آن استفاده می شود آسیب وارد شد و گاز آمونیاک نشت کرد .
وی در ادامه افزود : آتش نشانان برای رفع آلودگی تا حد ممکن اقدام به پاشیدن آب به صورت اسپری در محیط آلوده نمودند و همزمان کارگران بخش تاسیسات شرکت برای بر طرف نمودن نشتی و ترمیم لوله اقدام کردند .
مدیر عامل آتش نشانی گفت : این عملیات بیش از دو ساعت به طول انجامید و خوشبختانه با رعایت اصول ایمنی و استفاده از دستگاه تنفسی توسط آتش نشانان و نیروهای تاسیسات شرکت کسی آسیب ندید .
گفتنی است که در روزهای قبل از حادثه نیروهای عملیاتی و مسئول ایستگاه 3 دو بار از این محل بازدید کرده و نکات ایمنی را به مسئولین کارگاه گوشزد نموده بودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار