دومین کارسوق مهندسی ژنتیک قطب 6 کشور برگزار شد

یزد (پانا) - دومین دوره کارسوق‌ قطبی مهندسی ژنتیک ویژه دانش‌آموزان پایه هشتم و نهم مدارس استعدادهای درخشان با شرکت 150 دانش‌آموز و مربی از استان‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد به مدت دو روز در روزهای پنج شنبه و جمعه 22 و 23 آذر در محل پردیس بین الملل دانشگاه یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۸۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دومین کارسوق مهندسی ژنتیک قطب 6 کشور برگزار شد

"شهناز هاتفی"، رئیس اداره استعدادهای درخشان، در گفتکو با خبرنگار پانا گفت: با توجه به اهمیت روزافزون زیست‌ فناوری و جایگاه «مهندسی ژنتیک» در این حوزه، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری با همکاری مرکز خلاقیت موسسه علمی آینده‌سازان و مرکز استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان، «کارسوق مهندسی ژنتیک» را ویژه دانش‌آموزان پایه هشتم و نهم مراکز سمپاد برگزار نمود.

وی ادامه داد: 116 دانش‌آموزان شرکت کننده در این کارسوق بعد از پشت سرگذاشتن یک دوره آموزشی دو روزه به صورت تئوری و عملی با روش‌های مختلف مورد نیاز مهندسی ژنتیک، در قالب یک کارگاه عمومی و چهار کارگاه مختلف (بیان ژن، بیوانفورماتیک، کلونینگ و کار با باکتری)، توسط دانش‌آموختگان برتر مراکز علمی معتبر کشور، آشنا شدند.

عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان، حمید اسمعیلی زاده، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2، و جمعی از مدیران مدارس تیزهوشان نیز در مراسم اختتامیه حضور داشتند.

دکتر زهرا جهانبخشیان، مدیر علمی کارسوق، و عباسعلی دانافر، مدیر کل آموزش و پرورش استان، نیز پیرامون اهمیت برگزاری کارسوق و کار گروهی نیز مطالبی را بیان نمودند.

گفتنی است؛ اجرای همنوازی و موسیقی زنده توسط دانش آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی دوره دوم در مراسم افتتاحیه و همچنین اجرای همنوازی و تک نوازی توسط دانش آموزان دبیرستانهای استعدادهای درخشان فرزانگان دوره اول و دوم در مراسم اختتامیه از دیگر برنامه ها بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار