اقدام احترام آمیز شهروندان کاشانی برای حفظ طبیعت

کاشان ( پانا) - رییس اداره محیط زیست کاشان از اقدام احترام آمیز دو نفر از شهروندان دوستدار طبیعت برای حفظ حیات وحش در مناطق حفاظت شده این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۸۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اقدام احترام آمیز شهروندان کاشانی برای حفظ طبیعت

حسین خادمی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: یک شهروند دوستدار طبیعت، اقدام به تحویل و رها سازی یک بهله جغد انبار کرد که یک گونه ارزشمند و نادر از پرندگان خشک زی در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک است.

وی افزود: جغدها یکی از مهمترین کنش گران در اکوسیستم هستند که از گونه های شاخص در کنترل بیولوژیک آفات کشاورزی و حیوانات ناقل بیماری نظیر جوندگان محسوب می شوند.

وی همچنین از اقدام احترام آمیز یک شکارچی کاشانی خبر داد و گفت: این شهروند که سالها ممنوع از شکار بود، امسال پس از دریافت پروانه فعالیت، برای احترام به حیات وحش و طبیعت، این مجوز را برگشت داد.

وی تصریح کرد: هر سال تعدادی از شکارچیان قانونمدار بر اساس ظرفیت زیستگاههای کشور و در چهارچوب برنامه ریزی های سازمان حفاظت محیط زیست با دریافت پروانه شکار، اقدام به صید تعداد معینی از پرندگان می کنند.

خادمی افزود: همواره طبیعت دوستانی عاشقانه خواستار احترام بی قید و شرط به حق حیات برای تمام گونه های حیات وحش در کشور هستند و دست به این اقدامها می زنند.

این شهروند دوستدار طبیعت گفت: احترام به طبیعت و همه آنچه آفریده خدا هستند یک وظیفه انسانی و اخلاقی است و انسان به عنوان اشرف مخلوقات باید رعایت کند.

وی که مایل به افشای نام خود نبود اظهار کرد: بعد از دریافت مجوز نتوانستم برای گرفتن جان یک موجود زنده قانع کنم بنابراین پشیمان شده و از دیگر شکارچیان دعوت می کنم که بجای اینکه جان بگیریم حیات بخش باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار