شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده کاشان دستگیر شدند

کاشان (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از دستگیری شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۰۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده کاشان دستگیر شدند

حسین خادمی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: با شنیده شدن صدای شلیک گلوله در منطقه حفاظت شده قمصر- برزک در منطقه کوهستانی دُرین محیطبانان منطقه با پشتیبانی گشت سیار اداره محیط زیست کاشان به تعقیب آنها پرداختند.

وی افزود: بعد از فرار شکارچیان با استفاده از تاریکی شب، ماموران یگان حفاظت با توجه به اطلاعات بدست آمده از متخلفان، در هنگام جابجایی حیوان شکار شده موفق به دستگیری آنها شدند.

وی تصریح کرد: در بازجویی از شکارچیان غیرمجاز، ابزار شکار و لاشه حیوان وحشی شکار شده ضبط و همراه با پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

وی تاکید کرد: شهرستان کاشان به لحاظ قرار گرفتن بین دو اکوسیستم کوهستان و کویر و منطقه اکوتون بین آن دارای تنوع زیستگاهی و پوشش گیاهی و حیات جانوری بالایی است.

خادمی گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از محیط زیست ، از ابتدای سال جاری تاکنون 30 نفر از متخلفان شکار غیر مجاز توسط ماموران یگان حفاظت سازمان محیط زیست کاشان دستگیر شده و پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش پانا، شهرستان کاشان با مساحت هفت هزار و 800 کیلومترمربع دارای یک منطقه حفاظت شده قمصر و برزک به وسعت 60 هزار هکتار است که میزبان 20 گونه پستاندار، 15 گونه خزنده، 50 گونه پرنده و یک گونه دوزیست می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار